تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۷۹۸۸

اعضای دومین دوره شورای تعزیه شهرستان یزد انتخاب شدند

اعضای دومین دوره شورای تعزیه شهرستان یزد انتخاب شدند
جلسه دومین انتخابات شورای تعزیه با حضور سرپرستان هیئت‌های تعزیه در سالن همایش اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان یزد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه وکیلی، رئیس شورای تعزیه شهرستان یزد گزارشی از نحوه عملکرد و فعالیت شورای تعزیه، بررسی مشکلات، معضلات و آسیب‌شناسی تعزیه ارائه داد.

حسین دشتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد ضمن خیرمقدم به حضار و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: با توافقات صورت گرفته امروز قصد داریم با برگزاری انتخابات دومین شورای تعزیه شهرستان یزد را برپا کنیم و با انتخاب این شورا همچون گذشته شاهد همکاری و تعامل بیشتر شما عزیزان در بخش‌های مختلف با این اداره باشیم.

وی ادامه داد: در ضمن افرادی که به عنوان کاندیدا اعلام آمادگی می‌کنند باید دارای شرایط خاصی از قبیل حسن شهرت، سابقه، صلاحیت، مدرک تحصیلی کامل و کافی و در نهایت بتوانند برای گروه‌های تعزیه وقت گذاشته و به مشکلات و خواسته‌های آنها رسیدگی کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد افزود: پنج نفر از افرادی که بتوانند بیشترین رأی را کسب کنند به عنوان اعضای اصلی و دو نفر بعد نیز به عنوان عضو علی‌البدل تا پایان صفر ۱۴۳۷ ه.ق در شورای تعزیه استان انتخاب خواهند شد.

در ادامه این جلسه کاندیداها ضمن اعلام آمادگی هر کدام به معرفی و تبلیغات اهداف آینده خود در جهت پشبرد و پیشرفت گروه‌های تعزیه استان پرداختند.

در ادامه هفت نفر از اعضا اعلام آمادگی کردند و انتخابات برگزار شد و در پایان از رأی‌های مأخوذه پنج نفر به ترتیب بیشتر رأی رجب کریمی، محمد وکیلی، میرحسینی، سجادی و حیدری به عنوان عضو دومین دوره شورای تعزیه شهرستان یزد برای فعالیت تا پایان صفر ۱۴۳۷ ه.ق انتخاب شدند.

حسین دشتی پس از انتخابات اعضای جدید ضمن اینکه تعزیه را یکی از هنرهای آئینی ـ سنتی ایران اسلامی برشمرد و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ویژگی‌های این هنر مذهبی خواستار تلاش‌های مضاعف، پیگیری و فعالیت هرچه بیشتر در زمینه بیمه تعزیه‌خوانان و ساماندهی و نظارت بر گروه‌های تعزیه شهرستان یزد شد تا گروه‌های تعزیه در آینده اجرای صحیح، اصیل و مناسب شأن اهل بیت(ع) داشته باشند.

در پایان این جلسه مقرر شد، اولین جلسه شورای تعزیه جدید شهرستان یزد در منزل رجب کریمی برگزار شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما