تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۸۰۱۵

برگزاری برنامه یاس نبوی ویژه شهرستان شهریار

برگزاری برنامه یاس نبوی ویژه شهرستان شهریار
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف به برنامه یاس نبوی اشاره کرد و اظهار داشت: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سوگواره یاس نبوی در شهرستان شهریار با همت هیئت امناء و برنامه ریزی ادارهٔ اوقاف انجام می‌شود که این طرح در ۵ سال اخیر توسط سازمان اوقاف برگزار شده و پنجمین دورهٔ آن در این ایام در شهرستان شهریار برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار گفت: حدود ۴ سال است که اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار اقدام به برپایی طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی در اماکن متبرکه خصوصاْ امامزاده‌ها می‌نماید که در این طرح ویژه برنامه‌هایی با هدف ترویج فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های تعطیلات نوروزی برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی زائرین و مسافرین نوروزی و احیاء و تقویت سنتهای اصیل ایرانی و در کنار آن خدمات رسانی مطلوب رضایت و علاقه‌مندی در بین زوار محترم اماکن متبرکه انجام می‌شود.

حجت السلام سید جواد موسوی افزود هدف از برگزاری این طرح و مراحل انجام آن در چند مرحله ذکر نموده و اضافه کرد: در مرحله اول اقدامات رفاهی و خدمات رسانی از حیث بهداشتی و نظافت عمومی و با تجهیز اماکن متبرکه به وسایل بهداشتی و سرویس‌های عمومی و تجهیزات ایمنی و کمک‌های اولیه از قبیل کپسول آتش نشانی برپایی ایستگاهای صلواتی و پذیرایی با شربت و شیرینی و کلیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز این ایام تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد مرحله دوم طرح آرامش بهاری به بحث کارهای فرهگی با برنامه‌های مخصوص ویژه تحویل سال که در جوار امامزادگان شهرستان برپا می‌شود.

مربوط است که شکر خدا هر ساله جمعیت کثیری مخصوصا در امامزاده اسماعیل (ع) از سوی خانواده‌های معزز شهدا٫ جانبازان و ائمه جمعه روحانیون و اقشار مختلف جامعه از آن استقبال می‌کنند. همچنین هفت سین قرآنیه در چند امامزاده برپا خواهد شد که در آن قرائت قرآن کریم، سخنرانی و برنامه مرثیه سرایی، قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال انجام می‌پذیرد.

وی افزود در طول تعطیلات ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی متنوع و خاص در نظر داریم که از مهم‌ترین آن می‌توان به راه اندازی خیمه معرفت در امامزاده اسماعیل (ع) که شامل غرفه‌های سخنرانی رسانه‌ای، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی می‌باشد، اشاره نمود. همچنین در بخش کودکان برنامه‌های نقاشی کودکان و قرآن بخوان جایزه بگیر گنجانده شده و نمایشگاه آرامش بهاری مزین به پوسترهایی با مضمون حجاب و عفاف و ترویج مسائل وقف و مباحث دینی و اعتقادی در امامزاده اسماعیل و ۵ امامزادهٔ دیگر برگزار می‌گردد.

سید جواد موسوی گفت از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف به برنامه یاس نبوی اشاره کرد و اظهار داشت در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سوگواره یاس نبوی در شهرستان شهریار با همت هیئت امناء و برنامه ریزی ادارهٔ اوقاف انجام می‌شود که این طرح در ۵ سال اخیر توسط سازمان اوقاف برگزار شده و پنجمین دورهٔ آن در این ایام در شهرستان شهریار برگزار خواهد شد که هدف از این برنامه تقویت باورهای دینی و افزایش بصیرت در راستای دفاع از حریم ولایت، ترویج سیره نبوی و فرهنگ فاطمی و دفاع از منشور بصیرت می‌باشد.

وی اذغان داشت از جمله اقداماتی که در این خصوص انجام خواهد شد سازماندهی هیئت‌های و دسته جات عزاداری در امامزاده‌ها برای انجام عزاداری، سخنرانی و خطبه خوانی حضرت فاطمه الزهرا (س) و در عصر شهادت این بانوی دو عالم همایشی تحت عنوان رهروان یاس نبوی که ویژه بانوان است انجام خواهد شد و در ادامه طرح برژایی خیمه‌های معرفت است که به دنبال آن مسابقه کتاب خوانی که ظرح خطبهٔ حضرت زهرا (س) در غالب کتاب بین زائرین و شرکت کنندگان توزیع و با طرح سوالاتی به برندگان این مسابقه جوایزی از سوی سازمان اوقاف اهدا خواهد شد.
مرجع : آفتاب ری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما