تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۸۳۷۶

کربلا؛ میزبان دهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت»

کربلا؛ میزبان دهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت»
دهمین جشنواره فرهنگی بین‌ا‌لمللی «بهار شهادت»، ۱۱ تا ۱۵ خردادماه سال جاری با همکاری آستان‌های مقدس حضرت عباس و امام حسین(علیهما السلام) در کربلای معلی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه جهانی «کفیل»، کمیته برگزارکننده این جشنواره اعلام کرد که پژوهش‌های ارسال‌شده با موضوع «امام حسین(ع) و نهضت اصلاحی ایشان» را دریافت و برای ارزشیابی در اختیار کمیته‌ای‌ تخصصی قرار خواهیم داد.

«شیخ عمار الهلالی»، عضو کمیته برگزاری جشنواره اظهار کرد: «تبیین شیوه اصلاحی امام حسین(ع) در نهضت حسینی»، «مشهورترین روایت‌ها در مورد واقعه عاشورا از دیدگاه شیعه و سنی و مشترکات آن»، «کارکردهای اجتماعی دعاهای صحیفه سجادیه» و «تبیین شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) از طریق زیارتنامه مشهور و منقول از امام صادق(ع)» از محورهای آثار پژوهشی مورد بررسی در جشنواره است.

شیخ عمار الهلالی در ادامه افزود: تمامی پژوهش‌های دریافتی برای ارزشیابی به کمیته‌ای علمی تخصصی ارائه می‌شود و پژوهش‌های برگزیده از سوی این کمیته در جلسات پژوهشی جشنواره بررسی خواهند شد.

الهلالی همچنین با اشاره به این که علاوه بر عراق، کشورهای دیگر نیز در جشنواره بهار شهادت شرکت می‌کنند، تصریح کرد: پژوهش‌هایی که در این جشنواره ارائه نشوند، در قالب کتابی چاپ و منتشر خواهند شد.

وی با بیان این که مسابقه فیلم مستند درباره امام حسین(ع) از برنامه‌های جشنواره است، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند پژوهش‌های خود را به پست الکترونیکی rabee@alkafeel.net ارسال کنند و سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال پژوهش‌ها خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در حاشیه جشنواره «بهار شهادت»
بنا بر این گزارش، برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز از دیگر برنامه‌های جشنواره بهار شهادت است که از هفتم خرداد‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۶ خرداد ادامه دارد.
این نمایشگاه هر ساله در قالب جشنواره بین‌المللی بهار شهادت در کربلا برگزار و در آن کتب و آثاری با موضوعات اسلامی عرضه می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما