تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۸۳۸۵

نحوه پیشگیری از ابتلا زائران به کرونا در عربستان

نحوه پیشگیری از ابتلا زائران به کرونا در عربستان
فاضل شیرخانی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان در خصوص اقداماتی که زائران عمره مفرده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس «کرونا» و «مرس» می‌توانند انجام دهند، گفت: زائران به ویژه در محل‌های تجمع از ماسک استفاده کنند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه اطلاعات پزشکی زائران ما بالا است، گفت: به مدیران کاروان‌ها اعلام شده است که زائرانی که دچار مشکلات تنفسی، بیماری‌های قلبی و ... بوده و یا مسن هستند روز اول ورود به مکه اعمال عمره خود را انجام ندهند بلکه پس از یک روز استراحت و در روز دوم برای انجام اعمال اقدام کنند.

زائران حتماً از سجاده شخصی استفاده کنند
شیرخانی ادامه داد: زائران بهتر است در تجمعات و محل‌های شلوغ کمتر حضور داشته باشند و در صورت حضور نیز حتماً از ماسک استفاده کنند. همچنین در مسجد‌الحرام، مسجد‌النبی(ص) و سایر اماکن مذهبی حتماً از سجاده شخصی استفاده کنند.

شست‌و‌شوی مداوم و روزانه دست و صورت، استفاده از دستمال کاغذی در صورت داشتن آبریزش بینی و انداختن آن در سطح‌های ویژه تعبیه شده، استفاده از آب نمک و قرقره از بینی و دهان و مراجعه سریع به درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه در صورت ابتلا به تب، سرفه، گلودرد و ... از دیگر مواردی بود که شیرخانی به زائران عمره‌گزار توصیه کرد.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان در پایان گفت: مردم ایران نسبت به مسائل بهداشتی توجه خوبی دارند که همین موجب شده است که نگرانی زیادی در این خصوص وجود نداشته باشد، البته ما نیز در عربستان ۱۰ راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را از طریق پوستر و اطلاعیه بهداشتی به اطلاع‌ هموطنان رسانده‌ایم که امیدواریم با رعایت این موارد مشکلی برای زائران پیش‌نیاید.

لازم به ذکر است: طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش ابتلا به بیماری‌های تنفسی «مرس» و «کرونا» در عربستان بوده‌ایم که البته این بیماری‌ها بیشتر در شهر جده مشاهده شده و تاکنون در شهرهای مذهبی عربستان شاهد بروز آنها نبوده‌ایم. علائم بیماری مرس و کرونا شبه ذات الریه و آنفلوانزا بوده و فقط در آزمایش تفاوت این بیماری‌ها مشخص می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما