تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۸۰۸۱

زائران سالمند و بیماران تنفسی شب‌ها به زیارت بروند

زائران سالمند و بیماران تنفسی شب‌ها به زیارت بروند
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان گفت: آلودگی هوا در مکه و مدینه به وضعیت خطرناک نرسیده است، اما زائران سالمند و مبتلایان بیماران تنفسی، ساعات شبانگاهی را برای مراجعه به مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، فاضل شیرخانی، نماینده مرکز پزشکی حج جمهوری اسلامی که در مکه مکرمه مستقر است، با اعلام این مطلب، گفت: خوشبختانه تعداد کسانی که به درمانگاه‌های ۹ گانه ما در مکه و مراکز پزشکی حج در مدینه منوره مراجعه می‌کنند، زیاد نشده و به تعبیری، هنوز «آژیر خطر» کشیده نشده است.

وی با اذعان به آلودگی هوا و اعلام عربستان درباره هجوم توفان شن، افزود: این موضوع، هنوز آنچنان مشهود نیست و اگر کسانی از آن آسیب ببینند، شاید در روزهای آینده به مراکز درمانی جمهوری اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره مراجعه کنند.

شیرخانی تأکید کرد: هموطنان زائر، خوب است قبل از عزیمت به عربستان، ماسک‌های چندلایه تهیه کنند و هنگامی که می‌خواهند به زیارت بروند، اولاً از ماسک استفاده کنند و ثانیاً ساعات شبانگاهی را برای زیارت مسجدالنبی و مسجدالحرام برگزینند.

یادآور می‌شود، سامانه «هواشناسی عربی» که وضعیت هوا در عربستان را به اطلاع مردم این کشور می‌رساند، هوای روزهای آینده در مکه مکرمه را پرخطر توصیف و اعلام کرد: دمای هوا در مکه مکرمه از ۳۳ درجه سانتی‌گراد در روز پنجشنبه به ۳۸ درجه در روز شنبه و ۴۱ درجه سانتی‌گراد در روز یکشنبه خواهد رسید.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما