تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
۰
کد مطلب : ۱۸۴۰۴

توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه مداحان کاشان قرار گیرد

توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه مداحان کاشان قرار گیرد
آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امام‌جمعه کاشان، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان اظهار کرد: شهرستان کاشان با توجه به اینکه بیشترین هیئت‌های عزاداری در سطح کشور را دارد، باید توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری بیش از هر شهرستان دیگری مورد توجه قرار دهد.

به گفته وی، سازمان‌های فرهنگی و نهادهای فرهنگی باید توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را استخراج و تکثیر و در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهند.

وی در ادامه از شهید مطهری به عنوان خطیبی توانا، نویسند‌ه‌ای زبردست، نابغه‌ای ناشناخته، فقیهی آگاه به زمان و در عرصه سیاست مجاهدی باصلابت نام برد و با اشاره به ۱۲ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اظهار کرد: منافقان به خیال خام خود فکر می‌کردند اگر شهید مطهری را به لحاظ فیزیکی از جامعه بگیرند، آثار وی هم در جامعه دفن خواهد شد. وقتی عالم و دانشمندی به شهادت می‌رسد، قطره‌های خون شهید در آثار علمی او شکوفا می‌شود و باعث حیاط او در جامعه می‌شود.

امام‌جمعه کاشان با اشاره به اینکه شناخت از شهید مطهری قبل از شهادت او تنها منحصر به تعدادی از دوستان، دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه بود، یادآور شد: شهادت مطهری به دست منافقان باعث شد تا این شهید بزرگوار را نه‌تنها عوام بلکه در دنیا شناخته شود و آثار او به چندین زبان زنده دنیا ترجمه و چاپ شود.

وی گفت: شناخت از شهید مطهری امروز از مرزهای جغرافیایی ایران گذشته و به دنیا معرفی شده است و آثار او در همه کشورهای جهان منتشر و مورد استفاده قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین، با تبریک فرارسیدن روز معلم به جامعه فرهنگیان، دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه گفت: دبیران، آموزگاران و اساتید دانشگاه‌ها باید توجه داشته باشند پیشرفت یک کشور وابسته به تربیت جوانانی مؤمن، متعهد و متخصص است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما