تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
۰
کد مطلب : ۱۸۴۱۸

فعالیت 5 هزار هیئت مذهبی در مازندران

فعالیت 5 هزار هیئت مذهبی در مازندران
روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، ربیع فلاح جلودار، بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هیئت‌های مذهبی و مداحان استان بر جایگاه تشکل‌های دینی در بین مردم تاکید کرد.

وی افزود: وجود ۴ هزار و ۸۹۲ هیئت مذهبی ظرفیت استثنایی فرهنگی در مازندران محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به فعالیت شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان در استان که در چهارچوب سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: بالا بردن سطح علمی، معنوی و پژوهشی مداحان و هیئت‌های مذهبی امر مهمی است که باید با برنامه ریزی محقق شود.

فلاح ادامه داد: برای تحقق شعار سال همه موظف به عزم ملی و مدیریت جهادی هستیم و باید در این راستا با مشارکت در برنامه‌های کشور به دور از حاشیه سازی‌ها و جریان سازی‌های سیاسی حرکت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز با تقدیر ازحمایت‌های استاندار مازندران نسبت به ترویج فعالیت‌های فرهنگی و تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان می‌توانند در حوزه فرهنگ بسیار تاثیرگزار باشند.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان با اشاره به نظارت هوشمندانه و متفکرانه از سوی دستگاه‌ها و تشکیلات فرهنگی، افزود: از سوی شورای انقلاب فرهنگی مسئولیت کانون مداحان و هیئت‌های مذهبی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است.

وی ادامه داد: موظفیم در حفظ و سروسامان دادن به این تشکل‌های فرهنگی مردمی تمام تلاش خود را به کار گیریم.

*فعالیت ۲۱۵ شاعر آیینی در مازندران

شکریان خاطرنشان کرد: ۴۱ هیئت مذهبی شاخص و ۱۵ کانون فرهنگی تبلیغی و ۲۱۵ شاعران آیینی در سطح استان فعال هستند که جهت تحقق شعار سال و ایجاد عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توانند گره گشایی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عضو شورای فرهنگ عمومی استان خواستار توجه بیشتر نسبت به تقویت اعتبارات عمرانی، آموزشگاه‌های مداحی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تقویت جایگاه شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان در فرمانداری‌ها و ادارت شهرستان شد.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما