تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۸۴۲۰

شوراها و هیئات مذهبی جزو اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند

شوراها و هیئات مذهبی جزو اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند
فائزه عبداللهی عصر یکشنبه در نشست صمیمی تشکل‌های دین و مذهبی و مدیر موسسات قرآنی گلستان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ابراز داشت: استان گلستان از نظر تعامل اقوام ، مذاهب اسلامی و تعامل بین شیعه وسنی بسیار خوب عمل کرده است و در واقع با توجه به جاذبه‌های گردشگری می توان از این استان به عنوان ایران کوچک نام برد.

وی افزود: خوشبختانه بین شوراها هیئات مذهبی و کانون مداحان ارتباط منسجم و همبستگی فکری و عاطفی وجود دارد و عناصر این مجموعه فرهنگی نقش قابل توجهی در ظرفیت سازی فرهنگی دارند و توانسته اند دانش و تجربیات دینی و فرهنگی را به مردم منتقل کنند.

عبداللهی با بیان اینکه در انتقال مسائل دینی استعداد بسیار خوبی را از خود نشان داده اند، اظهار داشت: این افراد توانسته اند در انجام مسائل دینی بسیار کارساز باشند و اثر بخشی قابل توجهی داشته باشند.

وی مبارزه با آسیب‌ها و انحرافات را از دیگر برنامه های هیئات‌های مذهبی و کانون‌های مداحان دانست و یادآور شد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی در مبارزه با آسیب ها و انحرافات از دیگر کارهای است که این گروه‌ها توانسته‌اند انجام دهند.

کارشناس تشکل‌های دینی و مذهبی در ادامه با اشاره به ایجاد رابط فرهنگی در تشکل‌های دینی و مذهبی عنوان داشت: وجود نیروهای جوان و نوجوان در این مجموعه ها باعث شده که این گروه ها در تمامی عرصه ها تاثیر گذار باشند و در راستای تغذیه فکری قشرهای مختلف قدم های خوبی را بردارند و همچنین با انتشار نشریات مختلف با کمک این جوانان و نوجوانان می تواند به این مجموعه کمک کند.

وی ادامه داد: هر جا نظام احساس نیاز کند این افراد می توانند پا به میدان بگذارند و در راستای فعالیت‌ها دینی قدم بردارند.

فائزه عبداللهی اذعان داشت: هیئات های مذهبی و کانون های مداحان با توان مردمی و با بهره گیری از روش‌های نو و همچنین فناوری های برتر در عرصه تبلیغ و فرهنگ تلاش می‌کنند و همچنین احیا و ترویج سبک زندگی اسلامی ، سالم سازی فضاهای فرهنگی از دیگر برنامه‌های این گروه ها است.

وی با بیان اینکه گروه های رابط فرهنگی به شکل محوری در شهرستان ها نیز فعالیت می کنند، تصریح کرد: گروه‌های رابط فرهنگی در شه ها استان به مرور شکل گرفت و کارهای موثری را انجام دادند توانستند در زندگی مردم ورود پیدا کنند.

سرپرست امور بانوان استانداری استان افزود: محله محوری با محوریت بررسی مسائل اجتماعی از دیگر برنامه های این گروه های فرهنگی است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما