تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۸۴۳۲

مداحان افسران مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

مداحان افسران مقابله با تهاجم فرهنگی هستند
جواد جعفری عصر امروز در آیین افتتاحیه دوره آموزش مداحی با عنوان محتشم در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه موجب حل بسیاری از معضلات خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کرمانشاه افتخار دارد که در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه نقشی ایفا کند، افزود: مداحی ابزار توانمندی برای تحقق این هدف است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای کمک به ترویج معارف اسلامی در جامعه اعلام آمادگی کرد و بیان داشت: مداحان افسران مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.

وی به نقش بسیار حساس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در خط‌دهی به جوانان در مجالس معنوی و مذهبی برای گام بر داشتن در مسیر معارف اسلامی اشاره کرد و افزود: مداحان می‌توانند گام بزرگی در راستای پیش‌برد اهداف انقلاب و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی بردارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه تزکیه نفس را نخستین قدم و عامل اصلی برای فعالیت اثربخش مداحان بیان کرد و گفت: مداحان پس از تزکیه نفس در راستای کارهای فرهنگی صحیح اقدام کنند.

دبیر کانون مداحان و شعرای آئینی استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری کنگره شعر آئینی، افتتاح مجمع‌الذاکرین و تجلیل از مداحان سنتی و پیرغلامان از جمله برنامه‌های کانون مداحان استان کرمانشاه است.

محمدمسلم مقدسی با تاکید بر نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: مداحان با توجه به مخاطبان خویش، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در جامعه دارند.

وی توجه به مداحی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی ثمین در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و اطلاع‌رسانی و مقابله با دشمنان دین و وهابیت توسط کانون مداحان راه‌اندازی شده است.

مقدسی برگزاری دوره آموزش مداحی محتشم را گامی در راستای تعمیق مفاهیم و محتوای مجالس مذهبی و معنوی دانست و گفت: در این دوره آموزشی فنون مداحی، قرآن، احکام، انواع شعر و موسیقی مداحی تدریس می‌شود.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما