تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
۰
کد مطلب : ۱۸۴۳۳

ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت و ترويج شعائر دینی از وظایف كانون مداحان همدان است

ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت و ترويج شعائر دینی از وظایف كانون مداحان همدان است
حجت الاسلام محمد جمشيدي پيش از ظهر دوشنبه در جمع اعضاي كانون مداحان شهرستان همدان گفت: با توجه به اعياد و ماه هايي كه در پيش روست وظيفه مداحان در مجالس بيش از پيش اهميت مي يابد.

وی شورای هیئت مذهبی و کانون مداحان را دو مجموعه به هم پیوسته دانست و افزود: این دو نهاد مقدس همانند دو بال مستحکم دغدغه‌مندانه و حساس در راستای ترویج و اشاعه فعالیت‌های فرهنگی درشهرستان همدان تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام جمشيدي با اشاره به نقش برجسته هیئات مذهبی در نظام دینی اظهار داشت: هیئات مذهبی همواره در جهات مختلف به دین و نظام اسلامی خدمت کرده اند و نقش برجسته ای را در پیشبرد اهداف نظام و ترویج دین داشته و دارند.

وی محبت‌آفرینی به اهل بیت(ع) را هدف اصلی مداحان و هيئات مذهبي دانست و گفت: دغدغه اصلی مداحان ایجاد محبت و علاقه بیش از پیش مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌واسطه برگزاری مجالس و محافل در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف است.

سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان همدان با بیان اینکه توسعه فرهنگی دغدغه اصلی هیئت‌هاست، افزود: كانون مداحان و مداحان شهرستان همدان در راستای تحقق توسعه فرهنگی ـ مذهبی در جامعه فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام جمشيدي با اشاره به نقش برجسته هیئات مذهبی در نظام دینی افزود: به منظور آشنايي بيشتر مداحان با سيره اهل بيت (ع) و سيره شناسي و مقتل شناسي كلاس هاي آموزشي مقدماتي و تخصصي براي مداحان شهرستان همدان برگزار مي شود.

وی با اشاره به تغییر کارکرد هیئت‌های مذهبی، کارآمدی و به‌روز شدن را شاخص اصلی هیئت‌ها دانست و گفت: بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی کارکرد هیئت‌ها روز به روز در حال دگرگونی و تغییر است به شکلی که دیگر هیئت‌ها در یک زنجیر‌زنی و سینه‌زنی مختصر خلاصه نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام جمشيدي با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در تحولات و تحرکات سیاسی نقش‌آفرین هستند، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حضور حماسی، نقش‌آفرین و آگاهی‌بخش داشته‌اند و دیگر هیئت‌ها منحصر در روضه‌خوانی‌ها و دعاخوانی نشده است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما