تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
۰
کد مطلب : ۱۸۴۶۵

داشتن مجوز برای هیئت‏‌های مذهبی زنجان الزامی است

داشتن مجوز برای هیئت‏‌های مذهبی زنجان الزامی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‏الاسلام اذن ‏الله خدایی دیروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان اظهار داشت: باید برنامه‏ای در استان وجود داشته باشد تا هرکسی در هیئت‏های مذهبی میکروفن به دست نگیرد و این موضوع کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مواقع برخی سخنرانان سبب ایجاد تنش‎هایی می‏شوند، تصریح کرد: انتظار این است که هیئت‏های مذهبی از منکرات جلوگیری کنند نه اینکه در برخی از آنها منکرات دیده شود.

خدایی با اشاره به اینکه اهمیت دادن به مجوزها باید مورد توجه همه باشد، بیان داشت: برخی از هیئت‏های مذهبی ادعا می‏کنند که نیازی به دریافت مجوز نیست.

وی با اشاره به اینکه آمار شرکت ‏کنندگان در مراسم اعتکاف استان زنجان نسبت به سایر شهرها بسیار پایین است، ادامه داد: باید تبلیغات بالا رفته و در زمینه مراسم اعتکاف فرهنگ سازی شود تا مردم بیشتر به این مراسم معنوی روی آورند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برخی از عرفان‏های نوظهور در زنجان آغاز به کار کرده‎اند، افزود: در مراسم اعتکاف به موضوعات خودسازی پرداخته شود.

خدایی با بیان اینکه مروجان عرفان‏های نوظهور استان زنجان را به دلیل اینکه پایتخت شور و شعور حسینی است، مورد هدف قرار داده‎اند، اظهار داشت: تبیین جنگ نرم و کودتای فرهنگی نیز در مراسم اعتکاف مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکید بر تلاش و فرهنگ کار زمینه‏سازی شود، یادآور شد: خطرات مواد مخدر و اسراف و تبذیر نیز مورد توجه باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مجموع معتکفان شهر زنجان در سال گذشته یک‌هزار و ۴۸۱ نفر بوده است، متذکر شد: در ابهر نیز ۶۷۸ نفر معتکف شده‏اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تعداد معتکفان شهرستان خدابنده را ۷۴۱ نفر، خرم‏دره ۲۰۰ نفر، ماهنشان ۶۸ نفر و ایجرود را ۴۰ نفر اعلام کرد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما