تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۸۶۶۹

برگزاری کنگره جهانی ابوالفضل العباس(ع) در 12 نقطه کشور

برگزاری کنگره جهانی ابوالفضل العباس(ع) در 12 نقطه کشور
جواد دهقانی‌آرانی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع) از غدیر تا محرم اظهار داشت: این کنگره طی ۱۲ روز در ۱۲ نقطه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و در ۱۲ نقطه کشور به طور هم‌زمان برگزار می‌شود.

وی با لزوم مدیریت جهادی در انجام کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع)، ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) و سیره علوی در سال اقتصاد و فرهنگ را از جمله اهداف این کنگره ذکر کرد.

دبیر کنگره جهانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) خاطرنشان کرد: اشاعه معارف ارزشمند اسلامی و ارزش‌های اسلامی به ویژه شناسایی شخصیت و سیره علمدار کربلا به عنوان الگوی ایثار، جوانمردی، ادب، وفا و غیرت و فداکاری به جامعه و به خصوص جوانان، از دیگر اهداف برگزاری کنگره است.

وی با اشاره به رونمایی وب‌سایت کنگره جهانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) با آدرس WWW.ABBAS۱۳۳.IR و رونمایی از تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خدامیان‌آرانی، نفر اول مسابقه رضوی بیروت، با عنوان «تشنه تر از آب» گفت: گشایش نمایشگاه آثار هنری عاشورایی شامل عکس آیین‌های محرم در نوش‌آباد و آران و بیدگل از هنرمندان کاشان و آران و بیدگل و تابلو نقاشی‌های رنگ و روغن و اتود از سعید بوجارآرانی از برنامه‌های جانبی کنگره است.

به گفته وی، تغییر نام کوچه‌های اطراف مسجد قمر منیر بنی‌هاشم در بلوار امام رضا (ع) کاشان با هماهنگی شورای شهر از شبنم به علقمه از دیگر اقدامات فرهنگی جانبی کنگره است که انجام شد.

دهقانی با اشاره به استفاده از مضامین مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی در کنگره یادآور شد: نقاط ۱۲ گانه پیش‌بینی شده در کشور، برخی مناطق سنی‌نشین مانند سنندج را نیز شامل می‌شود که این امر گواه بر گستردگی ارادتمندان به ابوالفضل العباس (ع) است.

وی با پیش‌بینی برگزاری بخش خارجی کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع) در تاجیکستان، اظهار داشت: رسم کربلاخوانی در شب زفاف در تاجیکستان بیانگر توجه و اعتقاد مردم این خطه به قیام اباعبدالله (ع) و تبرک‌کردن زندگی جدید با نام و ذکر اهل بیت (ع) است.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما