تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۱۸۶۹۵

هرجا دیدید که خواستند مصائب کربلا را کم رنگ جلوه بدهند بدانید آنجا جای ابلیس است

هرجا دیدید که خواستند مصائب کربلا را کم  رنگ جلوه بدهند بدانید آنجا جای ابلیس است
مراسم جشن شب ولادت امام سجاد(ع) با سخنرانی استاد حشمت الله قنبری و مدیحه سرایی حاج محمدرضا طاهری، کربلایی حسین طاهری و وحید یوسفی و حضور پر شور محبان اهل بیت در مکتب الزهرا(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد قنبری؛

*همه ی نقشه های یزید برای این بود که امام سجاد(ع) را از بین ببرد و شما اگر دوران امام سجاد را نگاه کنید بعد از هلاکت یزید نسبتا راحتی و گشایشی برای امام بوجود آمد و امکان قیام با شمشیر هم نبود، لذا کار حضرت زین العابدین یک کار نرم بود و در واقع اقامه ی عزای سید الشهداء بود.

*گریه ی امام سجاد مثل گریه حضرت زهرا (س) بود و چون در اشک حضرت صدیقه هدایت بیرون می آمد دشمنان ناراحت گریه ی حضرت بودند و در واقع گریه امام سجاد هم همین گونه بود.

* تعالیم دینی حضرت امام سجاد به جهت تاثیر گذاری مانند نهج البلاغه امیرالمومنین است و معارف پیغمبر اکرم در درون آن هست.

*درست است که صحیفه سجادیه دعا و مناجات است ولی شامل معارف دین است.

*گریه های حضرت حرکت درست می کرد و آنقدر این گریه ها تاثیر گذار بود که جریان های انحرافی و فتنه گر دنبال این بودند که همین گریه را اسباب حرکت و قیام خودشان قرار بدهند و وقتی شما لابه لای تاریخ را با دقت بخوانید متوجه این می شوید که حتی یک نفر هم نتوانست تایید امام سجاد را بگیرد.

*یکی از ویژگی های حضرت زین العابدین که ما از آن غفلت کردیم گزارش دقیق حضرت از واقعه کربلا است چون ما در حادثه ی کربلا نوعا به مصائب آن می پردازیم و البته من هم به این مسئله ایراد نمی گیرم و شما هرجا دیدید که خواستند مصائب کربلا را کم رنگ جلوه بدهند بدانید آنجا جای ابلیس است.






مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما