تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۸۸۲۵

مداحی یکی از مقوله‎های مهم و تأثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ دینی است

مداحی یکی از مقوله‎های مهم و تأثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ دینی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدشکرالله زندوی با بیان اینکه قدمت مداحی و مدیحه سرایی به ۱۴۰۰ سال پیش برمی گردد اظهارداشت: شعر آیینی و مدیحه سرایی قدمتی دیرینه دارد و برمی گردد به زمان مبعوث شدن پیامبر(ص) که شعرای آن زمان اشعاری را در وصف پیغمبر(ص) می سرودند و تاکنون ادامه دارد.

وی در ادامه از مداحی بعنوان یکی از مقوله های مهم و تأثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ دینی یاد کرد که مخاطبین فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام زندوی، توسعه و ترویج فرهنگ دینی را از مهمترین فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی ذکر و تصریح کرد: یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی می باشد و ساماندهی حرکت های خودجوش تشکل های مردمی و هدایت و حمایت از مداحان نیز از مهم ترین وظایف این نهاد مقدس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: با مشاهده شاخص های فرهنگی قبل از انقلاب درمی یابیم که شاخص هایی همچون مساجد، خانه های عالم، مداحی و دیگر مواردی که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی روی کار آمد وجود نداشت و مواردی نظیر؛ کتابخانه، سینما، آمفی تئاتر و.. . از جمله شاخص های فرهنگی قبل از انقلاب اسلامی محسوب می شد.

زندوی افزود: مداحان نیز بعنوان یکی از شاخص های سازمان تبلیغات اسلامی است که باید ساماندهی و هدایت می شدند چون بعضا با غلو در مداحی خواسته یا ناخواسته ضربه هایی را بر پیکره دین اسلام وارد می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از غلو در مداحی و محتوای غلط بعنوان معضلات مداحی نام برد و افزود: مداحان باید به مسائل روز آگاهی داشته باشند چرا که مداحی بدون آگاهی و بصیرت، آسیبها و مشکلاتی را برای دین اسلام بوجود خواهد آورد. رواج برخی فرقه های ضاله و عرفان های نوظهور از پیامدهای اینگونه مداحی است.

وی ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با رصد مشکلات و معضلات مداحی، مصمم شد آموزشگاه مداحی راه اندازی کند این اقدام، اگرچه در ابتدا با مشکلاتی روبه رو بود ولی به لطف پروردگار توانست گامهای موثری در این زمینه بردارد و اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز با همکاری حوزه علمیه خواهران شهرستان بندرعباس و با هدف تربیت، آموزش و ساماندهی مداحان، آموزشگاه مداحی حضرت زینب(س) را در محل حوزه علمیه خواهران این شهرستان راه اندازی کرد که یکی از ۵ استانی است که این مرکز آموزشی را راه اندازی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، ساماندهی مداحان استان و تربیت و آموزش علاقمندان به امر مداحی را دوموضوع مهم خواند که آموزشگاه مداحی هرمزگان بر اساس آن بنا شده است.

مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما