تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۹۶۹

آیت الله محی الدین مامقانی در قم درگذشت

آیت الله محی الدین مامقانی در قم درگذشت
به گزارش خیمه، آيت‌الله محي‌الدين مامقاني، فرزند آيت‌الله عبدالله مامقاني، نويسنده برجسته و صاحب کتاب تنقيح المقال و نواده آيت‌الله محمد حسن مامقاني، از مراجع نجف روز گذشته در آستانه نود سالگي در قم درگذشت.

وي در صفر 1340 ق در نجف به دنيا آمد. دروس عالي حوزه را نزد آيات سيد عبدالهادي شيرازي، سيد محسن حکيم و ميرزا باقر زنجاني فرا گرفت و پس از رسيدن به رتبه اجتهاد به تربيت شاگردان و تدريس در حوزه نجف پرداخت.

در سال 1390 ق با فشاري که حزب بعث عراق بر حوزه نجف وارد کرد به اجبار راهي تهران شده و به تدريس فقه و اصول در مسجد ارک مشغول شد. مدتي بعد به قم رفت و همه وقت خويش را به تصحيح تنقيح المقال، دايرة‌المعارف بزرگ رجالي شيعه اختصاص که تا امروز شصت جلد آن نوشته شده و 29 جلد آن از چاپ خارج شده است.

حاشيه بر شرح تجريد علامه حلي، حاشيه بر رسائل شيخ انصاري، حاشيه بر مکاسب شيخ انصاري، حاشيه بر مرآت الکمال و حاشيه بر مرآت الرشاد از ديگر آثار اين عالم شيعي است.

وي از آقا بزرگ طهراني، سيد ابوالحسن اصفهاني، آيت الله مرعشي نجفي و شيخ محمد حسين آل کاشف الغطاء اجازه روايت داشت.

آيت‌الله محي‌الدين مامقاني صبح روز سه‌شنبه، ششم جمادي الثاني 1429 در آستانه نود سالگي در قم درگذشت.

مراسم تشييع وي ساعت امروز، 22 خردادماه از حسينيه شهداي قم واقع در خيابان صفائيه به سوي حرم برگزار شد.

همچنین بنابر گزارش رسا مجلس بزرگداشت اين عالم شيعي پس از تشييع و اقامه نماز از سوي حضرت آيت‌الله وحيد خراساني، در مسجد امام رضا(ع) برگزار مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما