تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۰۳۲۰

۵۰ زائر ایرانی از اعزام به حج تمتع جا ماندند

۵۰ زائر ایرانی از اعزام به حج تمتع جا ماندند
ناصر خدرنژاد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه معاینات پزشکی زائران حج ۹۳ از اوائل خرداد تا اوائل مرداد انجام شد، افزود: در نهایت‏، پزشکان کاروان‌ها، استطاعت جسمی حدود ۳۰۰ نفر از زائران را برای تشرف به خانه خدا تأیید نکردند و پرونده آنها برای تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت ارسال شد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در کمیسیون پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت حدود ۲۵۰ نفر از زائران برای تشرف به خانه خدا در حج امسال مجوز دریافت کردند و نزدیک به ۵۰ نفر از تشرف به خانه خدا بازماندند.

خدرنژاد گفت: با توجه به تأیید نشدن استطاعت جسمی این تعداد از زائران، از متقاضیان در فهرست انتظار برای جایگزینی آنها استفاده خواهد شد.
یادآور می‌شود، در حج امسال ۶۴ هزار زائر ایرانی در قالب ۴۵۱ کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر زائر و دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز عوامل اجرایی، روحانیون، مدیران و معینه‌های کاروان‌ها هستند و عملیات اعزام زائران از ۱۴ شهریورماه آغاز و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

حداقل و حداکثر هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و کف قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، اما سقف قیمت‌ها حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش کیفی برخی گروه‌ها بوده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما