تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۰۴۴۷

تبدیل اشعار آئینی «صد ترانه» به آثار موسیقایی

تبدیل اشعار آئینی «صد ترانه» به آثار موسیقایی
مصطفی محدثی‌خراسانی، عضو شورای شعر آئینی رسانه ملی درباره مجموعه ترانه‌هایش گفت: مجموعه‌ ترانه‌هایم را با عنوان «صد ترانه» آماده نشر کرده‌ام.

وی با بیان این مطلب افزود: این ترانه‌ها بنا به مناسبت‌های مختلف سروده شده‌اند و تقریباً می‌توان گفت همه مضامین از آئینی، عاشقانه و ... در آنها یافت می‌شود. مهر و محبت، ترانه‌هایی درباره امام رضا(ع)، امام حسین(ع)، پیامبر اعظم(ص)، عاشورا و برخی شخصیت‌ها همچون شهید مرتضی مطهری از جمله اشعاری است که در این اثر ارائه شده‌اند.

به گفته این شاعر، در این مجموعه حتی اشعاری از ابن سینا و مضامین عاشقانه نیز وجود دارد. تعداد ترانه‌ها برابر ۱۰۰ قطعه است و حدود ۸۰ درصد آنها را چهارپاره تشکیل می‌دهند.

محدثی‌خراسانی با بیان اینکه زبان این اشعار، معمولاً محاوره‌ای است، گفت: تعدادی از اشعار نیز در قالب نیمایی ارائه شده‌اند و برخی از اشعار ارائه شده در این مجموعه از سوی رسانه ملی به صورت موسیقیایی درآمده‌اند.

وی درباره سفارشی بودن این آثار عنوان کرد: با توجه به اینکه در شورای عالی شعر صدا و سیما بودم، درباره مناسبت‌ها و ضرورت‌هایی که لازم بود اثری پخش شود، شعر می‌سرودم و این آثار در رسانه ملی به اثر موسیقیایی تبدیل می‌شد، بنابراین بخشی از این آثار سفارشی تولید شده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما