تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۳۶
۰
کد مطلب : ۵۸۲۱

شعر آيينی در شماه 63ماهنامه «شعر» بررسي شد

شعر آيينی در شماه 63ماهنامه «شعر» بررسي شد
به گزارش خیمه، سرمقاله شماره جدید ماهنامه «شعر» را سردبیر اين نشريه مصطفی محدثی خراسانی  با عنوان «آيین مبنای شعر فارسی» نوشته و پس از آن نعمت‌الله سعیدی مقاله‌ای با عنوان «جادوی شعر و اعجاز قرآن کریم» ارائه کرده است.

«شعر مدهبی، بایدها و نبایدها» هم عنوان مطلبی است به قلم محمدکاظم کاظمی که در آن دو «شعر سرودن برای دین» و «شعر سرودن بر طبق دستورات دین» را مورد توجه قرار داده است.

«عینیت گرایی در شعر مذهبی» از فروردین پارسا، «شنیده‌های منظوم پیامبر» از سیدمحسن مصطفی‌زاده و «حماسه و تغزل در شعر عاشورا» از غلامرضا کافی از دیگر مطالب این ماهنامه با موضوع شعر آيینی است.

بخش شعر جوان این شماره از ماهنامه نیز به حمیدرضا برقعی اختصاص دارد که در آن "محمدعلی مجاهدی" نگاهی به مجموعه شعر این شاعر جوان داشته که مطلب او با عنوان "شاعری در رستاخیز واژه ها" ارائه شده است.

در همین بخش "ستایش محض" به قلم "محمد کاظم کاظمی" و "شوق تکامل" یادداشتی از سعید بیابانکی بر "طوفان واژه ها" سروده برقعی منتشر شده است.

در پایان این بخش نیز تعدادی از اشعار برقعی آورده شده است.

در این شماره مطالبی همچون "بررسی جایگاه کتاب گنجشک و جبرئیل در شعر مذهبی معاصر"، "گذاری در مجموعه شعر رضوی حمیدرضا شکارسری"، "درآمدی بر مجلس تعزیه حربن یزدبن ریاحی اثر استاد علی معلم دامغانی"، "شعر آئینی از سه زاویه دید"، "مشخصه های شعر ولایی" و "از گلوی غمگین فرات" منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما