تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۰۴۶۶

تغییر سیاست مرکز پزشکی حج و زیارت و استفاده از خدمات پزشکی عربستان

تغییر سیاست مرکز پزشکی حج و زیارت و استفاده از خدمات پزشکی عربستان
سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت  در پاسخ به این سؤال که در سال‌های قبل دستگاه‌های دیالیز و سایر تجهیزات تخصصی پزشکی به عربستان ارسال می‌شد، اما به نظر می‌آید سیاست مرکز در این خصوص تغییر یافته است، گفت: به دلیل هزینه‌های زیادی که خرید و ارسال تجهیزات پزشکی به زائران تحمیل می‌‌کرد مقرر شده است در این زمینه از امکانات عربستان استفاده شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ارسال دستگاه‌های دیالیز به عربستان و انجام عمل دیالیز در درمانگاه‌های ایران در عربستان، نیازمند اضافه کردن متخصصان کُلیه و مسئولان کارکشته دیالیز به تیم‌ پزشکی است در حالی که می‌توان با برنامه‌ریزی درست همین خدمات را با کیفیت مناسب از دولت سعودی دریافت کرد.

مرعشی تصریح کرد: البته در قسمت‌هایی که احساس کنیم به دلیل شلوغی در ایام تمتع دولت سعودی نمی‌تواند خدمات پزشکی را با کیفیت مناسب ارائه کند، تأمین نیرو و تجهیزات پزشکی را انجام می‌دهیم اما در قسمت‌هایی که بتوانیم از امکانات عربستان استفاده کنیم، ظرفیت محدود اعزام به حج تمتع را به زائرانی اختصاص می‌دهیم که سال‌هاست در نوبت حج قرار دارند.

لازم به ذکر است: در حج تمتع سال جاری از ۶۰ هزار زائر ایرانی ۲۰ درصد دارای فشار خون، ۱۳ درصد بیمار دیابتی و ۳۳ درصد قند بالای ۱۰۰ هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما