تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۰۵۴۰

بافت فرش‌های ایوان نجف با حضور تولیت حرم امام علی(ع) آغاز شد

بافت فرش‌های ایوان نجف با حضور تولیت حرم امام علی(ع) آغاز شد
به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، شیخ ضیاء زین‌الدین در این مراسم که با مدیحه‌سرایی همراه بود از عشق و علاقه ایرانیان به امیر مؤمنان (ع) تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه ولایت امیر مومنان در دل همه شیعیان و به ویژه ایرانیان از صدر اسلام تا کنون موج می‌زند گفت: ولایت پذیری نعمتی است که در ملت ایران متجلی شده است و اجر رسالت پیامبر اکرم (ص) نیز محبت ائمه علیهم السلام قرار گرفته است.

تولیت حرم مطهر امام علی(ع) که در جمع هنرمندان فرشباف ایران در کاشان سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: آنچه هنر این زنان و مردان هنرمند را زیبا و باشکوه کرده است حب ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

در ادامه این آیین جمشید گودرزی مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اهمیت ایجاد آثار هنرمندانه و نیز بازسازی اقلام فرهنگی و هنری تاریخ در اعتاب مقدسه گفت: ستاد بازسازی برای نظارت فنی و هنری در بازسازی و توسعه آثار و ابنیه هنری مدیریتی تخصصی با حضور هنرمندان و کارشناسان تشکیل داده است.

فرش‌های صحن حضرت زهرا(س) در مرحله طراحی
وی به بخشی از آثار هنری و ماندگار ایرانیان در بقاع متبرکه عراق اشاره کرد و گفت: فرش‌های دست بافت از جمله این اقلام هستند و ستاد بافت فرش‌های صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف را در دستور کار دارد که در حال حاضر در مرحله طراحی، انتخاب رنگ‌ها و نقشه‌هاست و پس از این مرحله به زودی کارگاه‌های بافت این فرش‌ها راه اندازی خواهد شد.

مدیر صنعتی و هنری ستاد افزود: در کنار همه فعالیت‌های هنری ستاد در اعتاب مقدسه بافت فرش نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است که همه مناطق کشور برای اجرای آن مشارکت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که تولیت حرم مطهر علوی در ادامه سفر به ایران از پایلوت در دست اجرای صحن حضرت زهرا(س) که در تهران در دست ساخت است بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها قرار خواهد گرفت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما