تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۵۳
۰
کد مطلب : ۲۰۵۹

عوامل مختارنامه به مکه می روند

عوامل مختارنامه به مکه می روند
به گزارش خیمه، سريال «مختارنامه» به تهيه‌كنندگی محمود فلاح در مركز سيما فيلم تهيه و توليد می‌شود.

ميرباقری مجموعه «مختارنامه» را در شهرك دفاع مقدس و بخش‌هايی از جنگ حروراء را با حضور فريبرز عرب نيا(در نقش مختار)، شهرام حقيقت دوست، رضا رويگری، مظفر مقدم و جمعی ديگر از بازيگران و هنروران فيلمبرداری می‌كند.

بنا بر اعلام مديريت توليد اين مجموعه، گروه توليد طی دو هفته آينده در لوكيشن شهرك دفاع مقدس، فصل‌های مربوط به جنگ‌ها را به پايان رسانده و سپس به احمدآباد مستوفی می‌روند.

گروه دكور و صحنه در احمدآباد مستوفی كاخ دارالعماره مكه را،  که مربوط به بعد از دستگيری مختار می شود در ابعاد واقعی بنا كرده‌اند تا ادامه اين مجموعه در اين كاخ فيلمبرداری شود.

همچنين تدوين اين مجموعه از مدت‌ها قبل آغاز شده و تا به حال حدود 15 قسمت نيز توسط مهدی حسينی وند تدوين شده است.

«مختارنامه» در چهل قسمت 50 دقيقه‌ای، داستان زندگی و قيام مختار ابوعبيد ثقفی ملقب به ابواسحاق را روايت می‌كند. شهرت مختار به دليل قيامی است كه توسط وی پس از واقعه عاشورا برای خونخواهی از شهدای كربلا شكل می‌گيرد. در اين مجموعه سه مقطع جوانی، ميانسالی و پيری مختار به تصوير كشيده خواهد شد.

اين مجموعه به شيوه 35 ميلی متری و توسط عظيم جوانروح فيلمبرداری شده و از نيمه ارديبهشت 83 مقابل دوربين رفته است.

از دیگر بازیگران این سریال می توان به داوود رشيدی، پرويز پورحسينی، اسماعيل خلج، نسرين مقانلو، بهرام شاه محمدلو، كاظم هژيرآزاد، عزيز هنرآموز، صالح ميرزا آقايی اشاره کرد.

عوامل پشت دوربين سريال «مختارنامه» نيز عبارتند از:عظيم جوانروح(مديرفيلمبرداری)، مسعود ولدبيگی(طراح گريم)، محسن شاه ابراهيمی(مديرهنری)، ايرج شهزادی(صدابردار)، مسعود ميمی(مدير برنامه ريزی) و جمشيد خندان(منشی صحنه).

بنا بر گزارش روابط عمومی سيما فيلم، نويسندگان متن اوليه حسن ميرباقری و محمد بيرانوند بودند و خود داوود ميرباقری نيز فيلمنامه كامل آن را نوشت.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما