تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۳۵
۰
کد مطلب : ۲۰۶۷
رئیس جمهور:

شب قدر را کسی می شناسد که فاطمه(س) را بشناسد

شب قدر را کسی می شناسد که فاطمه(س) را بشناسد
به گزارش خیمه، متن کامل پيام دكتر محمود احمدي نژاد بدين شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
 
سخن از فاطمه (سلام اله عليها) گفتن، آسان نيست . سخن از او گفتن، به مثابه توصيف شب قدر است كه خداوند فرمود «وما ادريك ماليله القدر» و در بياني فرمودند شب قدر را كسي مي شناسد كه فاطمه را بشناسد، در شان و منزلت او همين بس كه كلام الهي بر او نازل مي شد و امام علي(ع) آن را مي نوشتند و خدا مي داند از اسرار صحيفه فاطمه؛ و فاطمه خود يك صحيفه است كه صفات و اسماء خداوند در او متجلي است.
 
چرا پيامبر دست فاطمه را مي بوسد و او را مادر پدر خطاب مي كند و هر صبح و شام بر در خانه او مي ايستد و بر او سلام مي كند و رضاي فاطمه را رضاي خدا و خشم او را خشم خدا مي داند؟ 

فاطمه مادر رسول الله(ص)، مادر ائمه(ع) و مادر مومنين است. 

پس او مادر رحمه للعالمين ، صاحب خلق عظيم و مادر سراج منير است . يعني او مادر معرفت و علم ، حكمت و رحمت و عطوفت است. او مادر ولايت و نقطه اتصال به ولايت الهي است؛ او مادر علم و حلم حسن(ع)، هجرت، مجاهدت و شهادت حسين(ع)، عبادت، ركوع و سجود علي بن الحسين(ع)، علم باقرين(ع) و كاظم موسي بن جعفر(ع) و جود و كرم و علم و تقوي امام رضا(ع) و فرزندان او و بالاخره او مادر سطوت و عدالت و ولايت مهدي(عج) است. 

فاطمه قائمه خانه وحي است و خيمه دين بر وجود او مستقر است؛ او مادر همه خوبي هاي عالم است؛ اگر امت اسلامي به پيامبر وائمه پناه مي برند، ائمه به او پناهنده مي شوند؛ ادراك حقيقت وجود فاطمه جز از ناحيه اولياء الله ممكن نيست. 

خداوند را چگونه مي توان بر اين عطيه حمد و ثنا گفت بر او كه كوثر است و هر كه جرعه اي از اقيانوس وجود او بنوشد، به بهشت مي رسد 

حمد و سپاس بي حد خداوند متعال را كه ملت عزيز ايران را با اين عزيز هستي آشنا فرمود و محبت و عشق او را در دلها قرار داد. 

امروز ملت ايران به دنبال آرمان هاي فاطمي است؛ آرمان عدالت خواهي، مبارزه با ظلم و تاريكي ها و گسترش مهر و محبت و عشق و كرامت انساني. 

از بانيان اين نشست فرخنده و از همه كساني كه در برپايي آن زحمت كشيده اند و يا با ارايه مقالات و تحقيقات و سخنراني، قدمي در شناساندن آن بانوي مكرم برداشته اند و يا برخواهند داشت و همه حضار محترم به خصوص ميهماناني كه از ساير كشورها رنج سفر تحمل كرده و در اين اجلاس حضور يافته اند، تشكر و قدرداني مي كنم. 

اين اقدام گام مباركي است كه ان شاء الله دريچه هاي بيشتري از نور و معرفت را به ملت ها خواهد گشود. 

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما