تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۰۷۱۵

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اصلی شورای هیئات مذهبی است

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اصلی شورای هیئات مذهبی است
مظفر مختاری، رییس شورای هیئات مذهبی فارس، در نشست مشاوران بانوان شورای هیئات مذهبی استان بر لزوم تکریم شعائر اسلامی تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مظاهر تکریم شعائر اسلامی اقامه نماز است.

وی افزود: متأسفانه شاهد این هستیم که در شهری که به نام سومین حرم اهل بیت(ع) نامیده شده است، ۷۰ درصد مساجد آن وقت نماز صبح تعطیل هستند.

مختاری خواستار مطالبه‌گری و پیگیری شورای هیئات مذهبی در این زمینه شد و گفت: بسیاری از امورات فرهنگی مربوط به شورای هیئات مذهبی را نهادهای دیگر به عهده گرفته‌اند.

رییس شورای هیئات مذهبی فارس با تأکید بر اینکه نقش‌آفرینی هیئات مذهبی در مبارزه با آسیب‌های ماهواره، مبحث حجاب و تقویت فرهنگ اسلامی ـ ایرانی غیر قابل انکار است، گفت: خانواده‌ها و جامعه باید از این ظرفیت مردمی نهایت استفاده را ببرند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به وضعیت موقوفات اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه باید مراقب باشد تا موقوفات امام حسین(ع) را در راه دیگری خرج نکند زیرا هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

مختاری همچنین امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه اصلی شورای هیئات مذهبی دانست و افزود: وقتی یک مداح، شعر، صدا و تقوای خوب داشته باشد خودش مجری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

رییس شورای هیئات مذهبی فارس در پایان گفت: ایجاد فضاهای معنوی همراه با تقویت روحیه شادی در جامعه و تقویت بنیان اعتقادی و معنوی خانواده‌ها در جامعه وظیفه شوراهای هیئات مذهبی است.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما