تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹
۰
کد مطلب : ۲۰۷۳۲

مداحان با مطالعه منابع اصیل اسلامی بر غنای دانش خود بیفزایند

مداحان با مطالعه منابع اصیل اسلامی بر غنای دانش خود بیفزایند
«همایش مداحان و شعرای آیینی» با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان شهرستان اشکذر در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.

در «همایش مداحان و شعرای آیینی» که با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان شهرستان اشکذر در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد، حسین آبیاری، رئیس کانون مداحان استان یزد سخنرانی کرد.

وی در این همایش به نارسایی های موجود در برخی برنامه های مداحی پرداخت و آسیب های مداحی را برشمرد.

رئیس کانون مداحان استان آسیب های مداحی را به محتوایی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی تقسیم و برای هر کدام مثال هایی ذکر کرد.

آبیاری به مداحان اهل بیت(ع) توصیه کرد ضمن مطالعه در منابع اصیل اسلامی بر غنای دانش خود بیفزایند و از خواندن روضه های بی سند اجتناب کنند.

وی به کانون مداحان شهرستان هم توصیه کرد از منابع مختلف از جمله اداره تبلیغات اسلامی رزق فرهنگی در قالب کتاب و بروشوردرخواست و آن را بین مداحان و شاعران توزیع کند.

در ابتدای این همایش، علی اکبر قانع، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی اشکذر در سخنانی، ضمن خوشامد گویی به حاضرین، میلاد سراسر نور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به مداحان و شعرای آیینی تبریک گفت و برنامه های همایش را معرفی کرد.

در این همایش، چند تن از شعرا و مداحان شهرستان به اجرای برنامه پرداختند. شعر خوانی حاج اسماعیل طالبیان، حاتمی، احسانی، و خانم منتظری و مداحی حاج محمد درخشی و همچنین سخنرانی حاج محمود فتوحی، نایب رئیس کانون مداحان شهرستان اشکذر از این برنامه ها بود.

پایان بخش این همایش پذیرایی و اهداء بسته فرهنگی به شرکت کنندگان، از جمله کتاب «اشک فراق»(گلچین مداحی و ختم خوانی) تدوین شاعر و مداح اهل بیت(ع) شیدای نیشابوری بود.

گفتنی است، این برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در جمع تعدادی از مداحان و شعرای شهرستان برگزار شد.







مرجع : نسیم صادق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما