تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
۰
کد مطلب : ۲۰۷۲۹

ساماندهی هیئت ها و مداحان یکی از فعالیت های سازمان تبلیغات است

ساماندهی هیئت ها و مداحان یکی از فعالیت های سازمان تبلیغات است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود فقیهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در دیدار با رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی نطنز در جریان روند برنامه های تبلیغی این سازمان قرار گرفت.

وی در این بازدید ضمن تشریح برنامه ها و ماموریت های اصلی سازمان در حوزه اعزام، تشکلهای دینی، مساجد و فعالیتهای قرآنی و فرهنگی به تبیین رویکردهای پیشنهادی در خصوص اجرای برنامه های تبلیغی و فرهنگی پرداخت و بر افزایش کمی و کیفی فعالیتها تاکرد کرد.

وی با بر شمردن اهمیت تشکلهای دینی در مجموعه فعالیتهای سازمان متبوع خود اظهار کرد: ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان از مهمترین و شاخص ترین فعالیتهای سازمان است و عمده محوریت برنامه ها در این حوزه باید به سمت آموزش های عمومی و تخصصی این مخاطبان جهت پیدا کند زیرا ارتقاء دانش و بینش آنها می تواند بسیاری از اهداف ما را در این حوزه را محقق کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به جایگاه اعزام و قرآن کریم در محتوای فعالیتهای تبلیغی بیان داشت: مهمترین ابزار تبلیغاتی دستگاه تبلیغ دینی، روحانیون هستند که ضرورت دارد به صورت ویژه در ارائه تغذیه فکری، برگزاری جلسات هم اندیشی و بهره گیری وسیع تر از این ظرفیت بی نظیر اقدام شود و اولویت اول برنامه سازمان باشد.

وی در حوزه قرآنی نیز با اشاره به فعالیت موسسات و خانه های قرآنی و موفقیت سازمان در این حوزه اضافه کرد: آموزش و پرروش از ظرفیتی خوب برای فعالیت های قرآنی است و با یک تعامل خوب می توان در زمینه اجرای برنامه های اثرگذار قرآنی بویژه در مقطع دبستان اقدام کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص وضعیت فعالیتهای عمرانی سازمان اظهار کرد: در برخی از شهرهای استان پیگیری های خوبی برای ساخت مجتمع های فرهنگی انجام شده است و اولویت نخست تکمیل مجتمع های فرهنگی است تا ادارات بهتر بتوانند در فعالیتهای تبلیغی اثر گذار بوده و نقش آفرینی کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نطنز ضمن خوش آمدگویی و ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره در سال ۹۳ افزود: در مجموعه شهرستان همدلی خوبی بین نهادهای فرهنگی و بویژه دفاتر ائمه جمعه و فرمانداری با این اداره وجود دارد و این تعامل نقش مهمی در پیشبرد فعالیتهای تبلیغی داشته که از جمله می توان به ساخت مجتمع فرهنگی نطنز اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدی تبار با اشاره به برنامه های تبلیغی اعزام بویژه اعزام روحانیون در ماه رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان اداره تبلیغات اسلامی نطنز در تعامل با میزبانان و دهیاری ها تقریبا کل شهرستان را از نظر حضور مبلغان تحت پوشش قرار داد و از هم اکنون نیز برای اعزام روحانی برای ماه محرم در ۹۰ نقطه روستایی و شهری در حال برنامه ریزی هستیم.

وی با اشاره به برنامه های قرآنی این اداره خاطر نشان کرد: سازمان در حوزه قرآنی مدیریت خوبی در سطح شهرستان داشته و در خصوص برنامه های ابلاغی جدید نیز آماده همکاری مجدانه هستیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره آموزش تخصصی مداحی برای مداحان بیان کرد: توجه شما به برگزاری دوره های آموزش تخصصی برای ما غنیمت است و ما آمادگی داریم در خصوص استمرار و تداوم این برنامه اقدام نمائیم.

در این دیدار سید حسین رضوی مسئول کانون مداحان شهرستان نطنز نیز گزارشی از فعالیتهای این کانون و ساماندهی جامعه مداحان شهرستان ارائه کرد.
مرجع : نطنزنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما