تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۷
۰
کد مطلب : ۲۰۷۳۰

معرفت، تربیت، بصیرت و مهارت، ۴ رکن سومین همایش بسیج مداحان

معرفت، تربیت، بصیرت و مهارت، ۴ رکن سومین همایش بسیج مداحان
محمد فراهانی در خصوص برگزاری سومین همایش مدیران هیآت مذهبی سراسر کشور گفت: همایش در ۴رکن اصلی اجرا شد -که همان موضوعات مدنظر مقام معظم رهبری می باشد- مباحث معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی. در بحث معرفتی آن شناخت و معرفتی که مدیران هیئت های مذهبی باید نسبت به کار و وظایف خود داشته باشند توسط حجت الاسلام والمسلمین نصوری تبیین شد.

در بحث دیگری که هیئت ها امروزه جزو متصدی اصلی آن در جامعه می باشند مباحث تربیتی و اخلافی است یعنی آن خصوصیات اخلاقی که مدیران هیئت باید داشته باشند وهم مباحثی که باید در هیئت پیگیری و اجرا شود،که این مبحث را نیز حضرت آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران به خوبی تبیین وارائه کردند.

مسوول بسیج جامعه مداحان سومین رکن تبیین شده در این همایش را بصیرت معرفی کرد و افزود: در خصوص مباحث بصیرتی حجت الاسلام والمسلمین طائب به ایراد سخن پرداخت و با توجه به اتفاقات سیاسی موجود در حال حاضر و اتخاذ راهبرد هایی که باید در این زمینه به کار گیری کرد مباحثی بیان شد.

دربخش مهارتی نیز در بحث هیئت داری،جذاب برگزار کردن، مخاطب شناسی و جذب مخاطب حجت الاسلام والمسلمین پناهیان سخنانی را بیان نمود.

محمد فراهانی خروجی و بازخورد این همایش را این گونه ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه مسوولین و خادمین حاضر در این همایش از هیئت هامردم نهاد و بسیج هستند و با توجه به این که مخاطبین این هیئت ها مردم عام می باشند ما با برگزاری این همایش و چنین همایش هایی هیئت ها را به سلاح ایمان و بصیرت مسلح می کنیم تا در مقایل تهاجم های فرهنگی دشمن توان مقابله و رویارویی را داشته باشند.

مسوول بسیج جامعه مداحان شعور در هیئت را لازمه شور دانست و افزود: با توجه به فرمایش امام صادق(ع)که به شیعیان خود می فرمایند "شما فضایل و مناقب و کرامات ما اهل بیت را به مردم بگویید تا مردم خود به خود عاشق و شیفته ما گردند" یعنی به نظر می رسد که اگر ما معرفت و شعور را در هیئت ها تبیین کنیم و شور وشعور را دو بال برای پرواز قرار دهیم می توانیم بلند ترین قلهای معنویت را فتح کنیم و به سر منزل مقصود برسیم.

وی در پایان به فعالیت این سازمان در سالروز میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در عصر روز میلاد امام رئوف،امام رضا(ع) نیز برنامه اجتماع ۵۰۰مداح بسیجی در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد که در این برنامه نیز حجت الاسلام والمسلمین ریاضت به ایراد سخن پراخت ولازم به ذکر است که این مراسم به صورت ویدئوکنفرانس در تمامی نواحی بسیج کشور به صورت زنده پخش شد.
مرجع : خبرگزاری بسیج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما