تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۰۶۹۰

سومین همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور در قم برگزار شد

سومین همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور در قم برگزار شد
سومین همایش مدیران مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور با شرکت دویست نفر از مدیران هیئات مذهبی مردم نهاد کشور و حضور اساتید کشوری در مجتمع شاهد برگزار شد.

در این مراسم که با همت سازمان بسیج رسانه کشور برگزار شد، امام جمعه موقت تهران با اشاره ضرورت داشتن خوی حسینی را برای مسئولان هیئات مذهبی تصریح کرد: صاحب مجلس عزاداری امام حسین (ع) است، مسئولان هیئات باید سعه صدر داشته باشند و نباید به آلودگی مالی و اخلاقی آلوده شوند، عزاداران حسینی مهمان امام حسین (ع) هستند و نباید کسی به آنها جسارت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان نیز در این همایش با اشاره به مهمترین مسئله در هیئات اظهار کرد: اصلی ترین موضوعی که گردانندگان هیئات باید به آن توجه داشته باشند، این است که نباید کاری برخلاف دستورات خداوند انجام بدهد، اصل اول در هیئت باید جلب رضایت خداوند باشد و نباید انسان سلیقه شخصی خود را بر نظر خداوند ترجیح دهد.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، دیگر سخنران این همایش بود که با اشاره به راه مبارزه با رسانه های دشمن خاطرنشان کرد: ما باید سطح معرفتی خودمان و جامعه را با قرآن و معارف اهل بیت (ع) بالا ببریم و زیبایی محبت اهل بیت (ع) را به دیگران بگوییم.

حجت الاسالم و المسلمین نصوری افزود: دوران غیبت امام زمان (عج) دوران تمرین اطاعت است و باید از دستورات اهل بیت (ع) و هر کسی در حد خود باید اقدام کند.

رئیس بسیج مداحان کشور، محمد فراهانی نیز در این همایش ضمن تقدیر از فعالیت هیئات مذهبی کشور به تشریح فعالیت های بسیج جامعه مداحان پرداخت و حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب نیز به عنوان آخرین سخنران، به تشریح مسائل روز و بایدها و نبایدهای مداحان در کشور اقدام کرد.

فرمانده قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: گروهی که هفته برائت راه می اندازند، در واقع به دنبال روشن کردن جرقه جنگ های مذهبی در ایران هستند و از سوی دیگر شروع اختلافات مذهبی به دست مداحان است و باید با دقت بسیار، از شعله ور کردن آتش اختلاف بین مسلمانان خودداری کنند.

در این همایش همچنین مداحان و پیر غلامان حسینی به مداحی پرداختند و دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه مصومه(س) و امام رضا(ع) را گرامی داشتند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما