تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۰۸۱۵

اعزام زمینی به عتبات تا ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود

اعزام زمینی به عتبات تا ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود
محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اعزام زمینی کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از یک هفته تا ۱۰ روز دیگر خبر داد و گفت: اعزام کاروان‌های زمینی تنها از مرزهای مهران و چزابه انجام خواهد شد.

وی با یادآوری این که مرز زمینی شلمچه در اعزام‌ها قرار نگرفته است، توضیح داد: با موافقت مسئولان امنیتی دو کشور ایران و عراق مجوز سفرهای زمینی عتبات عالیات صادر شده است و اعزام‌ها در اولین فرصت که به احتمال بسیار یک هفته تا ۱۰ روز آینده باشد، آغاز می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: در حال برنامه‌ریزی برای اعزام کاروان‌های ۱۴ استانی که امکان پروازی نداشتند و از طریق مرزهای زمینی وارد کشور عراق می‌شوند هستیم و اعزام آنها از زمان ذکر شده، شروع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خروج افراد انفرادی و زائران متفرقه از مرزهای زمینی همچنان ممنوع است، خاطرنشان کرد: اعزام زائران تنها با مجوز و تحت پوشش سازمان حج و زیارت و مصوبات شورای ساماندهی زائران عتبات انجام می‌شود.

نظافتی در ادامه با بیان اینکه ثبت نام عتبات عالیات تا پایان دوره ثبت نام پاییزه یعنی دهم آذر ادامه دارد، اظهار داشت: در مرحله پیش ثبت نام عتبات حدود ۶۰ هزار نفر ثبت نام کردند که بیشتر این افراد متقاضی اعزام در روز عرفه و مناسبت‌های ویژه بودند.

متقاضیان برای روزهای عید غدیر، تاسوعا و عاشورا در حال ثبت نام هستند
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: ظرفیت ثبت نام کاروان‌های زیارتی اعزامی برای روز عرفه تکمیل شده است و متقاضیان برای روزهای عید غدیر، تاسوعا و عاشورا در حال ثبت نام هستند.

وی گفت: افرادی که در مرحله پیش ثبت نام عتبات عالیات نام نویسی کردند اما به هر دلیلی انصراف داده و اکنون متقاضی اعزام هستند، می‌توانند در کاروان‌هایی که هنوز ظرفیت آنها تکمیل نشده است، ثبت نام کنند.

نظافتی درباره نام نویسی افرادی که در مرحله پیش ثبت نام نام‌نویسی نکردند و در حال حاضر متقاضی ثبت نام هستند نیز توضیح داد که این افراد با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://www.atabat.haj.ir و اطلاع از انصرافی‌ها و ظرفیت خالی کاروان‌ها می‌توانند اقدام کنند.

وی با توصیه به متقاضیان زیارت عتبات عالیات مبنی بر داشتن گذرنامه با حداقل هفت ماه اعتبار، گفت: در حال حاضر سفر زیارتی عتبات تنها به شهرهای نجف اشرف و کربلا معلی انجام می‌شود و این شرایط برای کاظمین فراهم نشده است که در حال رایزنی هستیم.

بخش دیگری از سخنان مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت به پیاده روی ایام محرم و صفر زائران اختصاص داشت که وی در این زمینه گفت: تعداد معدودی از زائران تمایل به پیاده روی در ایام محرم و صفر را دارند.

وی ادامه داد: البته زائرانی که در این ایام تمایل به پیاده روی از نجف تا کربلا را داشته باشند می‌توانند همراه کاروان اقدام کنند که یک روز و نصف زمان هفت روزه سفر زیارتی آنها به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به سفرهای زیارتی سه روزه و چهار روزه عتبات عالیات نیز گفت: این سفرها به قوت خود باقی است و در مرحله جدید اعزام‌ها نیز انجام می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما