تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۵۱
۰
کد مطلب : ۲۱۰۱

هشدار حجت الاسلام و المسلمين ري شهري نسبت به فعاليت هاي ناآگاهانه برخي هيأت هاي بانوان

هشدار حجت الاسلام و المسلمين ري شهري نسبت به فعاليت هاي ناآگاهانه برخي هيأت هاي بانوان
به گزارش خیمه، حجت الاسلام و المسلمين محمدي ري‌شهري، متولي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني روز گذشته در همايش فارغ التحصيلان و طلاب مدرسه علميه خواهران حضرت عبدالعظيم گفت: هدف اصلي حوزه علميه حضرت عبدالعظيم(ع) در بخش برادران و خواهران رساندن پيام قرآن و اهل بيت(ع) به پيروان اسلام است و در بخش خواهران تلاش هاي خوبي صورت گرفته و برنامه‌ها به طور منظم پيش رفته و امروز شاهد به ثمر رسيدن بخشي از اين تلاش ها هستيم. 

وي با بيان اين كه انتظاري كه از آموزش ديدگان و طلاب حوزه حضرت عبدالعظيم(ع) مي‌رود، بيشتر از ساير مدارس تهران است،‌ اظهار داشت: طلاب اين مدرسه بايد از فضاي معنوي موجود و فرصتي كه در اختيارشان است براي پيشرفت علمي و عملي استفاده كنند و بيشتر از ديگران در خدمت دين و ارزش هاي ديني باشند. 

حجت الاسلام و المسلمين محمدي ري‌شهري با اشاره به اين كه در قرآن آمده؛ هركس خدا را ياري كند، خداوند متعال هم او را ياري مي‌كند، تصريح کرد: ياري كردن دين و رساندن پيام قرآن و اهل بيت(ع) به جامعه، وظيفه اصلي طلاب و روحانيان است که همان ياري كردن خدا است. 

وي افزود: با توجه به روايات اهل بيت(ع) درمي‌يابيم كه ياري كردن خدا اين است كه با قلب، زبان و قلم از ارزش هاي ديني دفاع كنيم. 

متولي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني(ع) با بيان اين كه مبدأ ياري دين، اندوخته‌هاي علمي و معنوي قلب است، بيان داشت: كسي‌ كه دلش، فكرش و روحش آمادگي ياري دين را نداشته باشد، زبانش هم نمي‌تواند دين را ياري كند. 

وي در ادامه خاطر نشان كرد: درس خواندن، اندوخته‌هاي علمي و تفقه در دين همان ياري كردن دين با قلب است.
حجت الاسلام و المسلمين محمدي ري‌شهري با ابراز تأسف نسبت به تشكيل جلسات خانگي زنانه از سوي بانواني كه چيزي نمي‌دانند و فقط مجلس گرمي مي‌كنند، گفت: با توجه به اين كه در تهران اين گونه جلسات كم نيست و در بعضي موارد باعث انحراف جوانان نيز مي‌شود؛ به همين خاطر وظيفه حوزه علميه سنگين تر مي‌شود. 

وي با بيان حديث نبوي مبني بر اين كه كسي مي‌تواند دين خدا را ياري كند كه در دين همه سونگر باشد، ابراز داشت: با ديدن ظاهر آيات و يا فهميدن معني آنها انسان دين شناس نمي‌شود. 

متولي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) از اين كه عده‌اي بدون علم و جامع نگري ادعاهايي دارند و بعضي افراد ساده هم دورشان جمع مي‌شوند، تأکيد کرد: اگر كسي مي خواهد دين را ياري كند، بايد نسبت به آنچه مي‌گويد احاطه علمي داشته باشد. 

وي با تأكيد بر همه سونگري در دين گفت: كسي كه چيزي را ناقص مي‌داند، مخصوصا در معارف ديني، نه تنها تبليغ او باعث هدايت ديگران نمي‌شود؛ بلكه سبب گمراهي ديگران هم مي‌شود. 

حجت الاسلام و المسلمين محمدي ري‌شهري خاطر نشان كرد: طلابي كه تحصيلاتشان در حد معيني است، بايد از آنها در همان حد استفاده شود. 

وي همچنين با اشاره به تعطيلات تابستان گفت: تابستان براي طلابي كه خارج از شهر خود تحصيل مي‌كنند، فرصت مناسبي است تا به آيه«و انذر عشيرتك الاقربين» عمل كنند و در بين خانواده‌ و اقوام خود جلساتي تشكيل دهند و در حد آموخته‌هاي شان به تبليغ بپردازند. 

متولي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) در پايان تبليغ با عمل را مهم ترين نوع تبليغ دانست و افزود: بايد تلاش طلاب اين باشد كه برخوردهاي عملي آنها با ديگران سازنده بوده و اطرافيان را به سوي اسلام دعوت كند. 

گفتني است، همايش يك روزه فارغ التحصيلان و طلاب مدرسه علميه خواهران حضرت عبدالعظيم، يكشنبه، نهم تيرماه، در تالار شيخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظيم برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما