تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۱۰۳۱

رسالت یک مداح انتقال ارزش های اهل بیت و عاشورا است

رسالت یک مداح انتقال ارزش های اهل بیت و عاشورا است
"روح الله محمدی" گفت: دید مردم آذربایجان در رابطه با عاشورا و اهل بیت بسیار فراتر و مرتفع تر از دیگر نقاط ایران است.

وی با اشاره به نزدیکی ماه محرم و رسالت مداحان در این ماه گفت: مداحی یک کار ارزشی است و همه ی ذاکرین اهل بیت باید خالصانه در این راه قدم بردارند و مداح باید فرهنگ شیعه ی ناب را انتقال دهد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت یک مداح انتقال ارزش های اهل بیت و عاشورا است و ما اگر می‌گوییم ولایت فقیه، منظور نیابت از امام معصوم است؛ ما باید از شهید بگوییم چون شهیدان نمونه یک فرهنگ ناب و عاشورایی هستند.

وی در خصوص تفکر افراد در خصوص شغل دانستن مداحی گفت: کسی که از سر ارادت به خاندان عصمت و طهارت روی به این کار آورده باشد هیچ وقت به مداحی به چشم شغل یا منبع درآمد نگاه نمی کند هرچند که مداح یا سخنران به جهت اینکه زندگی خود را در این راه گذاشته روزی آنها هم از طریق مجالس ذکر اهل بیت به آنها می رسد. مداحی یک کار ارزشی است و روز به روز به ذوق مداحان افزوده میشود. یک مداح وقت و زندگی خود را در این راه قرار میدهد و با خدا معامله میکند من هم مداحی را به عنوان شغل در نظر نمیگیرم و در جای دیگری مشغول به کار هستم.

محمدی در خصوص ورود مداحان به سیاست و بیان مسائل سیاسی در مراسم سوگواری گفت: من به شخصه دوست ندارم وارد سیاست شوم . اما نمیشود گفت روضه و عزای سیدالشهدا از جامعه جدا است و یک مداح در برابر زمان خود مسئول است.

وی با بیان اینکه یک مداح باید ارزش ها را مطرح کند و پیام ولایت و شهید را به جامعه برساند، گفت: همه ی این مسائل جدا از سیاست نیستند، البته در ورود به مسائل سیاسی هم باید دقت کرد ، مداحانی هستند که از جریان های فکری خاص پیروی و صحبت میکنند یا از فتنه و فتنه گران دفاع میکنند و بسیاری از مسائل دیگر که به اصل مداحی و ارزش های آن ضربه میزند.

وی با اشاره به اساتید خود در مداحی گفت: به هرحال آدمی در هر کاری که شروع به انجام آن می کند باید استاد راه داشته باشد که بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم.از کودکی مداحی را زیر نظر حاج جواد خانپور شروع کردم اما بعد از مدتی نزد مرحوم حاج غلام رضا رسولی (خشکبار)، حاج تقی جابری و حاج بیوک آسایش کسب فیض کردم.

روح الله محمدی در خصوص هدف خود از مهاجرت به تهران گفت : هدف من از رفتن به تهران پیشرفت در زمینه کاری و تحصیل بود. این اصلا درست نیست خادم امام حسین بی سواد باشد، بی پول باشد و کم ارزش .من هم تصمیم گرفتم به تهران بروم اما زیاد هم از تبریز جدا نیستم و معمولا هر هفته به تبریز می آیم.هم اکنون هم در هیئت رزمندگان آذربایجانی های مقیم تهران و مکتب الزهرا هستم.

محمدی خاطرنشان کرد: اصل مداحی، انتقال پیام عاشورا و ارزش های اهل بیت است که در هر نقطه ای از جهان که نام شیعه باشد این اصل ها هم وجود دارند، پس فرقی ندارد در کجا مداحی کنی، هر کاری یک مرجع دارد و آذربایجان و تبریز مرجع حسینیت و پایتخت تشیع هستند و دید مردم آذربایجان در رابطه با عاشورا و اهل بیت بسیار فراتر و مرتفع تر از دیگر نقاط ایران است.

گفتنی است؛ مراسم دعای پرفیض عرفه با مداحی حاج روح الله محمدی و به همت موسسه فرهنگی شمیم رحمت و با پوشش مستقیم رادیو تبریز در مسجد امام علی (ع) شهرک رشدیه برگزار شد.
مرجع : آناج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما