تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۱۰۳۸

لزوم تبیین موضوع امامت در عزاداری‌های حسینی

لزوم تبیین موضوع امامت در عزاداری‌های حسینی
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی درجلسه هم اندیشی با جمعی از روسای هیئات مذهبی، شاعران، مداحان و نوحه خوانان شهرستان یزد با اشاره به آغاز دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید غدیرخم اظهار داشت: اگر امروز غدیر احیا شده، به خاطر قیام امام حسین(ع) است و در واقع عاشوراییان غدیر را زنده نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه غدیر و عاشورا باید در کنار یکدیگر برای مردم تبیین شوند، خاطرنشان کرد: اگر تاریخ زندگی علی ابن ابیطالب(ع) به درستی معرفی شود و شیعیان نیز به دستورات دین اسلام و مذهب شیعه به درستی عمل کنند، همه مسائل حل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین از روسای هیئت‌های مذهبی خواست تا در برنامه های خود از خطبه غدیر نیز استفاده کنند زیرا در دنیا، شعیه را با حدیث ثقلین و خطبه غدیر می ‌شناسند و شیعیان نیز باید خود را با این دو حدیث ارزشمند به دنیا معرفی کرده و ارزش و جایگاه آن را برای همگان تبیین کنند.

حسینی کوهستانی با تاکید بر اهمیت مسئله امامت اظهار داشت: امامت و لزوم وجود آن را باید در ایام محرم و صفر، با زبان روز به مردم معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم های ویژه عزاداری حسینی در هیئت های مذهبی یزد، عنوان کرد: این مراسم ها شهرت ملی یافته و در سراسر کشور توجه ویژه ای به عزداری های یزد نشان داده می‌شود زیرا هماهنگی در نوحه‌ خوانی و سینه ‌زنی های یزد در کشور کم‌ نظیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این که نوحه‌ها نیز با محتوا، طولانی و متناسب با مسائل روز است، تصریح کرد: لازم است برنامه‌ های عزاداری امام حسین (ع) هر سال بررسی و به روز رسانی شود.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما