تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۱۰۵۷

مداحان به مسائل فرهنگی اجتماعی توجه ویژه کنند

مداحان به مسائل فرهنگی اجتماعی توجه ویژه کنند
علیرضا بصیری فرماندار شاهین شهر روز چهارشنبه در گردهمایی مسوولین شورای هیئت های مذهبی استان اصفهان که در شاهین شهر برگزار شد، گفت: رویکرد امروز دشمن از جنگ نظامی به تهاجم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تغییر یافته است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته در خصوص تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، افزود: متاسفانه مردم و مسوولین به این مسئله توجه کافی نداشتند و دشمن در اهداف خود تا حدودی موفق شد.

فرماندار شاهین شهر اظهار کرد: نقش رهبری و هدایت های امام خمینی (ره)، روحیه عاشورایی ملت ایران و غیرت ایرانی سه عاملی بود که باعث شد دشمن در جنگ تحمیلی به اهداف خود نرسد.

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی رویکرد دشمن تغییر یافت، گفت: دشمن برنامه ریزی خود را متوجه جوانان ساخته است و تلاش می کند جوانان که سرمایه های اصلی هر کشور هستند را از ما بگیرد.

بصیری ترویج اعتیاد، بی عفتی و بی حجابی و بی اعتقادی را از شگرد های دشمن برشمرد و افزود: رسانه ها و به ویژه شبکه های ماهواره ای مهمترین ابزار دشمن در تحقق این اهداف هستند.

وی با تاکید بر اینکه صدور انقلاب یکی از اهداف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست، ادامه داد: همه مردم و به ویژه مسوولین باید ببینیم برای صدور انقلاب چه کرده ایم.

فرماندار شاهین شهر به فعالیت برخی شبکه های ماهواره ای با نام های ائمه (ع) اشاره کرد و افزود: نتیجه فعالیت این شبکه ها دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی است.

وی به ضرورت برنامه ریزی مناسب برای هر چه بهتر برگزار شدن آیین دو ماه محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: امروز هدف پیروان امام حسین (ع)، حفظ جوانان از این خطرها و آسیب های اجتماعی و عقیدتی است.

وی با بیان اینکه کشت خشخاش در سال ۲۰۱۲ در افغانستان ۱۶۵هزار هکتار بوده و سه هزار و ۷۰۰ تن تریاک در این کشور تولید شده است، افزود: در سال بعد این مقدار به ۲۱۰هزار هکتار و پنج هزار و ۵۰۰تن تریاک افزایش یافته است.

وی اظهار با اشاره به مبارزه قاطع جمهوری اسلامی با مواد مخدر اضافه کرد: با این وجود اگر تنها یک درصد از این مقدار مواد تولید شده وارد ایران شود می تواند آسیب های بسیاری را متوجه جوانان کند.

فرماندار شاهین شهر تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در مقابله با مواد مخدر از امنیتی به فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است و لذا همه باید در این زمینه وارد میدان شوند.

وی مباحث اقتصادی را از دیگر مسائل روز برشمرد و افزود: هیئت های مذهبی در این زمینه نیز می توانند نقش موثری در توجیه آحاد جامعه ایفا کنند.

وی تاکید کرد: مداحان هیئت های مذهبی در تبیین راه امام حسین (ع) و مقابله با مسائل و معظلات اجتماعی روز دقت کنند و تنها به خواندن برخی از اشعار بسنده نکنند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما