تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۱۰۷۲

عاشورا؛ پیامد فراموشی غدیر

ولایت‌مداری محور اصلی برنامه مداحان باشد
عاشورا؛ پیامد فراموشی غدیر
مصطفی خورسندی، رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور، با اشاره به برپایی جشن‌های غدیر در سراسر کشور اظهار کرد: نهادها و دستگاه‌های مختلفی درخواست معرفی مداح برای برپایی این عید بزرگ را داشتند که از سوی این کانون محقق شد.

وی یکی از نیازهای امروز جامعه مسلمانان را وحدت شیعه و سنی دانست و گفت: مداحان باید آگاه باشند که در برپایی این مراسم و سایر مراسم دینی به ذکر نکاتی که به ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی می‌شود نپردازند.

خورسندی مهم‌ترین نکته‌ای که در جریان عید غدیر خم باید مورد توجه مداحان باشد و مکررا به آن بپردازند را اهمیت مسئله ولایت‌مداری دانست و گفت: فراموش کردن غدیر خم باعث به وجود آمدن عاشورا شد و اگر امروز مجددا مسئله ولایت‌مداری نادیده گرفته شود، عاشورایی دیگر رخ می‌دهد.

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه ۳۰۰ مداح دانشجو

وی در ادامه به آغاز کارگاه‌های مداحی ویژه ۳۰۰ دانشجوی مداح اشاره و عنوان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها از امروز، ۱۶ مهرماه، از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مشهد مقدس آغاز شده است و تا چهار روز دیگر نیز ادامه دارد.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور بیان اصول و فنون مداحی آموزش نغمات و نواها و بیان مسائل سیاسی روز را از جمله مباحثی دانست که در این کارگاه‌های آموزشی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، سعید حدادیان و سایر اساتید برجسته حوزه مداحی بیان می‌شود.

۵۰ بانوی استاد مداح گرد هم می‌آیند

وی همچنین از برپایی نشستی با حضور ۵۰ نفر از بانوان مداح خبره و استاد طی روز ۱۷ مهرماه، در ستاد سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران خبر داد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما