تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
۰
کد مطلب : ۲۱۱۱۰

کارگاه هم‌اندیشی بین‌المللی تقریب بین مذاهب در کربلا برگزار شد

کارگاه هم‌اندیشی بین‌المللی تقریب بین مذاهب در کربلا برگزار شد
این کارگاه بین‌المللی با حضور جمعی از اندیشمندان عراقی و خارجی عصر دیروز، ۱۹ مهر در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

این نشست به دو محور اصلی نخست «منظور از اصطلاح تقریب بین مذاهب چیست؟ از آن چه انتظاری می‌رود؟ آیا می‌توان از تقریب برداشتی غیر از آنچه اکنون از اتحاد وجود دارد، متصور بود؟» و محور دوم «چه تدابیری در خصوص تحقق این امر از سوی جوامع در عرصه بین‌المللی صورت گرفته است؟» پرداخت.

بر اساس این دو محور، پنج کنفرانس از سوی عبدالحلیم العزمی، سردبیر مجله اسلامی ملی مصر، حسن هادی از لبنان، ادریس هانی از مراکش، امجد حسین‌شاه نقوی، رئیس کانون شیعیان لندن و ادور کوک از انگلستان ارائه شد.

براساس این گزارش کنفرانس‌های ارائه شده در این کارگاه، درباره امور مربوط به تقریب بین مذاهب، خودداری از تفرقه‌افکنی بین مسلمانان، تأکید بر اسلوب‌هایی که در امت اسلام وحدت‌آفرین باشد، دستیابی به زمینه‌های مشترک فیمابین مذاهب، تلاش برای تحقق تقریب از خلال برپایی همایش‌ها، رسانه‌های جمعی، مجلات علمی و ارتباط با مجامع و مراکز اسلامی سراسر جهان و مقابله با رسانه‌های تفرقه‌افکن اختصاص یافت.

در این کارگاه بین‌المللی همچنین بر ضرورت گفت‌و‌گو بین علمای دین و اندیشمندان جهان اسلام تأکید شد تا با انجام اسلوب گفتمان به‌عنوان بهترین روش تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی با اندیشه‌های افراطی تندرو و منحرف و گروه‌‌های تکفیری مقابله شود.



مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما