تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۱۱۹۴

برپایی نمایشگاه فرهنگ عاشورائی در همدان

برپایی نمایشگاه فرهنگ عاشورائی در همدان
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی اظهار داشت: نمایشگاه عاشورائیان ویژه ایام محرم در دو بخش برگزار خواهد شد که عمده آن نه به شکل عکس و پوستر و تابلو، بلکه به شکل زنده و با استفاده از هنرهای تجسمی و مفهومی و اجرای نمایش خواهد بود.

وی ادامه داد: نمایش توسط یک گروه نمایشی و با سابقه که دارای تیمی ۷۰ نفره است اجرا خواهد شد و همچنین در برگزاری نمایشگاه بخش کودک و نوجوان از توجه ویژه ای برخوردار خواهد بود.

دشتکی با اشاره به نحوه برپایی نمایشگاه عاشورائیان افزود: این نمایشگاه در مقابل سپاه استان و با مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر برپا خواهد شد که ۱۵۰۰ متر آن با ظرفیت حدود دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر و ۹۰۰ متر برای برپایی ۵۳ غرفه پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: غرفه ها با موضوعات مختلفی برپا خواهند شد که از جمله آنها می توان به غرفه های پاسخ گویی به مسائل شرعی، کودکان عاشورایی، بانوان عاشورایی، عفاف و حجاب، فرقه ها و مذاهب، آسیب های دینی، نماز عاشورایی، مهدویت، آثار مکتوب عاشورایی، نمادهای قدیمی عاشورا، هنرهای تجسمی عاشورا، آثار هیئات مذهبی، آثار مداح ها، غرفه کتاب و محصولات فرهنگی، نمایش آثار فرهنگ عاشورایی همدان در قرن اخیر، سیر تاریخی اسلام، غرفه بیداری اسلامی، غرفه های مشاوره دینی و مشاوره خانواده و غیره اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به وجود هشت هزار و ۵۰۰ نفر افراد تاثیرگذار در اقشار مختلف از جمله مبلغین عنوان کرد: استفاده از ابزارهای مختلف برای نشان دادن تاریخ و فرهنگ نهضت عاشورایی یکی از ضروریات است و همواره تاکید بر استفاده از ابزارهای هنری از جمله برپایی نمایشگاه و بهره گیری از نوآوری، ابتکار و خلاقیت در خلال آن از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است.

دشتکی یادآور شد: تاریخ شیعه هویت‌سازترین و پرمحتواترین تاریخ است و محرم و واقعه عاشورا نیز در آن مایه مباهات و افتخار است که بیشترین جلوه آن ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه اگر راه ایثار را انتخاب نکنیم، راه نجاتی نخواهیم یافت، ادامه داد: تاریخ نهضت عاشورا تنها برای شیعیان نیست، بلکه مبین راهی به آینده و سعادت و کمال انسان هاست و چنین تاریخی باید به همه جهانیان عرضه و نشان داده شود.

وی با بیان اینکه بهره گیری از تمام امکانات برای تبلیغ فرهنگ عاشورا به خصوص ایثار و شهادت ضروری است، افزود: این نمایشگاه در برنامه های سالانه پیش بینی نشده بود و با مدیریت جهادی در سال جاری، جای خالی آن حس شد و با همیاری و همکاری و مدیریت منسجم دیگر دستگاه های فرهنگی و دینی این حرکت بزرگ در استان انجام خواهد شد و امیدواریم در سال های آتی شاهد برپایی کامل تر آن باشیم.

گفتنی است، نمایشگاه عاشورائیان از سوم تا نهم آبان به مدت هفت روز و با حضور ۱۲۰ مهمان خارج از استان در همدان برگزار خواهد شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما