تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۱۲۱۴

اولین همایش «مدح آفتاب» در شهرستان ملکشاهی برگزار شد

اولین همایش «مدح آفتاب» در شهرستان ملکشاهی برگزار شد
حجت الاسلام سید الوالفضل حسینی، امام جمعه ملکشاهی، عصر شنبه(۲۶ مهر) در این مراسم، به آسیب های مداحی اشاره کرد و گفت: عزادارى و برپايى مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولياء خدا امرى است كه ريشه در قرآن و سيره نبوى(ص) وسيره امامان(ع) دارد.

وی، با بیان اینکه اين عزادارى ‏ها مصداق مودت اهل بيت(ع) است، افزود: یکی از مصادیق فروع دین تولی و تبری است که در ایام محرم عاشقان اهل بیت(ع) دوستی و حب خود را به اهل بیت(ع) نشان می دهند.

امام جمعه ملکشاهی، با اشاره به اینکه مردم در ایام محرم همواره در تلاش برای اجرای محفل عزاداری سرور و سالارشهیدان به بهترین هستند، یادآور شد: ظرفیت و نقش محرم و صفر برای دوستان و دشمنان نظام اسلامی و انقلاب، آشکار است.

حجت الاسلام حسینی، در پایان با اشاره برخی از انحرافات در عرصه عزاداری ها، خاطرنشان کرد: دشمن قصد ایجاد تحریف در دین دارد که بایستی با استفاده از ظرفیت ها از این انحرافات جلوگیری کرد.

گفتنی است، در این همایش از پیرغلامان اباعبدالله الحسین (ع) شامل آقایان علی اکبر رحیمی و صادق دارات با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی تجلیل شد .

در این مراسم، شاهمرادیان از شاعران اهل بیت(ع)، شعری در مدح و رثای امام حسین (ع) قرائت کرد و هاشمی نیا از مداحان شهرستان به مداحی پرداخت.

شعرخوانی، نوحه خوانی و روضه خوانی از دیگر برنامه های این همایش بود .
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما