تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۱۳۵۶

لزوم انتشار بهترین مجموعه سخنرانی‌ و مداحی در فضای مجازی

لزوم  انتشار بهترین مجموعه سخنرانی‌ و مداحی در فضای مجازی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفی‌صادقی، مدیر مؤسسه علمی، فرهنگی تمدن علوی اظهار کرد: طبیعی است که مردم را به سمت مسجد و هیئات مذهبی در فضای حقیقی سوق دهیم اما گاهی ممکن است که برخی افراد به دلیل بیماری و یا شغل خاص نتوانند در چنین مراسم‌هایی با همان شور و حال حضور داشته باشند به همین دلیل می‌توان چکیده این هیئت‌ها، فعالیت‌ها، روضه‌ها و سینه‌زنی‌ها را در فضای مجازی منتشر کرد کما اینکه هراندازه در این حوزه کار کنیم، کم است چراکه حجم فضای مجازی نامحدود است و می‌توان از این فرصت بهره‌مند شد.

وی افزود: در این زمینه هنوز عقب هستیم و بهتر است که بگویم حتی کمتر از غیرمذهبی‌ها در فضای مجازی کار کرده‌ایم. به هرحال فضای مجازی برای ما یک سند ماندگار می‌شود و ما می‌توانیم بهترین مراسم‌های هیئت را در فضای مجازی ثبت و ضبط کنیم.

مدیر مؤسسه علمی، فرهنگی تمدن علوی تصریح کرد: فضای مجازی موقعیت مناسبی برای ثبت و ضبط و ماندگاری مراسم عزاداری‌هاست. به همین وسیله می‌توان به آیندگان نشان دهیم که تا چه اندازه برای برگزاری چنین مراسم‌هایی شور و ذوق داشته‌ایم.

فضای مجازی، مکمل فضای حقیقی است

وی بیان کرد: فضای مجازی همیشه می‌تواند مکمل فضای حقیقی باشد و اجازه می‌دهد اگر در برخی مواقع به دلیل بیماری یا مشغله کاری نتوانیم در آن مراسم‌ها باشیم از طریق این برنامه‌ها در فضای مجازی می‌توانیم در جریان آن باشیم و از ثواب آن بهره‌مند شویم. از طرفی خود تبلیغ فضای مجازی برای امام حسین(ع) گسترده‌تر از تبلیغ فیزیکی است چراکه هیئات مذهبی در فضای حقیقی ممکن است یکصد مخاطب داشته باشد اما در فضای مجازی، رقم بیشتر از این‌هاست.

حجت‌الاسلام شریفی‌صادقی اظهار کرد: مردم اگر زیبایی‌های اهل بیت(ع) را بشنوند، قطعا از آن تبعیت خواهند کرد. عده‌ای فحشا و عده‌ای دیگر نور را پخش می‌کنند. فضای مجازی این اختیار را برای ما قرار داده است تا بتوانیم به انتشار چنین عزاداری‌هایی فارغ از مرز جغرافیایی بپردازیم.

وی بیان کرد: سخنرانی و عزاداری آنلاین خوب است مشروط بر اینکه هیئات مذهبی در فضای حقیقی هم مملو از عزاداران باشد و نه آنکه هیئات مذهبی فضای حقیقی خالی باشد و همه مشغول عزاداری آنلاین شوند.

وی بیان کرد: باید کارگروه تخصصی آسیب‌شناسی عزاداری تشکیل شود تا به آسیب‌شناسی چنین فضاهایی بپردازند. همچنین این کارگروه بهترین مجموعه از سخنرانی‌ها و مراسم‌های مذهبی را در فضای مجازی منتشر کنند. یعنی انتشار چنین مراسم‌هایی از فیلترینگ این کارگروه باشد.

حجت‌الاسلام شریفی‌صادقی اظهار کرد: اگر این کارگروه بتواند هر سال چند مراسم مذهبی مناسب را در فضای مجازی انتشار دهد تا به نوعی الگویی برای دیگر هیئات باشد، قطعا کار ارزشمندی خواهد بود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما