تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۳۰۲۴

مداحان باید به مطالبات رهبر معظم انقلاب عمل کنند

مداحان باید به مطالبات رهبر معظم انقلاب عمل کنند
حجت الاسلام حمید عظیمی چهارشنبه در حاشیه همایش مسئولین کانون مداحان استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انقلاب برگردن مداحان حق بزرگی دارد و باید آنها این حق را ادا كنند، و مطالبات مقام معظم رهبری از مداحان باید مورد توجه و عمل قرار گیرد که این فرامین مهم می باشند.

وی با اشاره به زمان حکومت طاغوت افزود: در آن زمان ایادی استکبار در حال چپاول ایران بودند و رژیم فاسد پهلوی از مردم کناره گرفته بودند با این اوصاف متاسفانه حتی در زمان طاغوت نیز مداحان و علمایی بودند كه رجزخوان شاه و طاغوتیان بودند.

حجت الاسلام حمید عظیمی افزود: مداحان باید خود حریم مداحی را حفظ كنند و وظیفه كانون مداحان اطاعت از فرآیند ولی فقیه و مقابله با بدعت ها و خرافت در دین است و باید به اختلافات بین شیعه و سنی دامن نزنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان كرد: اگر عده ای به اسم دین درصدد تشتت هستند شما مسئولان كانون مداحان استان باید توجه داشته باشید كه روشنگری نموده و فرق فتوا با حكم را برای مردم توضیح دهید.

وی یادآور شد: اگر مداحی صحیح خوانی قرآن را بلد نباشد؛ نباید اجازه ورود به این حیطه را داشته باشد و مداحان باید وعاظ قرآنی را به مجالس دعوت كنند و تلاوت قرآن و سخنرانی دركنار مداحی در مراسم ها صورت گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان افزود: وظیفه كانون مداحان و شعرای آئینی راه سازی و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور قرآن در مجالس عزاداری و حضور روحانیون در هیئات مذهبی است و باید اتحادی در این زمینه خصوص شكل گیرد.

مدیركل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح كرد: ما نباید از وعاظ و مقتل خوان ها غافل شویم و سازمان تبلیغات اسلامی برای هیئاتی مجوز صادر می كند كه روحانی داشته باشند و وجود موسسات قرآنی و خانه های قرآنی در اقصی نقاط استان یك ظرفیت بزرگ برای هیئات حسینی است.

عظیمی درخصوص اهمیت مطالبات رهبری افزود: كانون مداحان دركنار شعراء باید در راستای تحقق مطالبات بحق ولی فقیه گام برداشته، و در راستای حل معضلات و دغدغه های دینی شهرستانها گام بردارند و درخصوص عشره خوانان و بعضی مداحان كه صلاحیت لازم را ندارند باید توسط كانون مداحان ساماندهی شده و در راستای تحقق دیگراهداف این كانون گام شود.

عظیمی در خصوص اجرای مدیریت جهادی توسط کانون مداحان افزود: كانون مداحان باید در شهرستانها مدیریت نموده و برنامه ها با هدایت كانون مداحان اجرا، هدایت و سازماندهی شود، تا بتوانیم مراسم های عزاداری به سبك صحیح و درست اجرا كنیم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما