تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
۰
کد مطلب : ۲۱۶۸۷

ضرورت توجه مداحان و روضه خوانان به واقعیت‌های جهان امروز

ضرورت توجه مداحان و روضه خوانان به واقعیت‌های جهان امروز
به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هجدهم آبان ماه در گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی و مداحان خواهرو مبلغات دینی استان که در سالن مهرشهرکرد برگزار شد، اظهارکرد: مداحی اهل بیت(ع) حوزه‌ای بسیار حساس است که توجه همه جانبه به این حرفه از سوی متولیان و همچنین مداحان را می‌طلبد.

اروجی توجه به واقعیت‌های جهان امروز توسط مداحان و روضه خوانان را ضروری دانست و گفت: امروز جهان اسلام با جنگی نابرابر مواجه است؛ این جنگ نه از نوع سخت یا نظامی، بلکه جنگی فرهنگی است که دشمنان اسلام علیه اهل بیت(ع) باتوانی مضاعف به راه انداختنه‌اند.

وی اظهار کرد: در این جنگ نابرابر فرهنگی، مبلغان دینی و مداحان بویژه مبلغان زن افسران خط مقدم این جبهه هستند؛ چراکه زنان علاوه بر وظیفه اجتماعی در امور فردی و خانوادگی هم موثر واقع می‌شوند.

اروجی نقش خانواده سالم در جامعه اسلامی را یادآور شد و گفت: خانواده، اولین نهاد اجتماعی و زن رأس هرم یک خانواده سالم است که به‌عنوان شالوده مهم‌ترین نقش را در این عرصه ایفا می‏کند.

به گفته وی، زن در عرصه کنونی مدیریت و فرماندهی جبهه را داراست، همچنین در پشت جبهه و تدارکات نیز نقشی کلیدی دارد و اگر به بهانه مسئولیت سنگین در برابر اهل بیت(ع) از خانواده خود غفلت کند بزرگترین اشتباه را کرده است.

وی ضمن تشریح ظرفیت‌های ناشناخته اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، به تلاش دشمن برای شناسایی این ظرفیت‌ها اشاره و بر لزوم هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن عزاداری‌ها برای شکست دادن برنامه‌های همه جانبه دشمن تأکید کرد.

اروجی خاطرنشان کرد: شیعیان با برگزاری باشکوه‌ عزاداری‌ها باید قدرت شیعه و اهل بیت(ع) را به رخ مستکبران و آمریکا بکشانند زیرا از طریق این مجالس شناخت دشمن و راهکارهای از بین بردن توطئه‌های آنان نیز محقق می‎شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین از برپایی همایش‌های بصیرت افزایی ویژه مبلغات و همچنین برگزاری انتخابات سومین دوره کانون مداحان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما