تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۱۷۰۳

ویژه‌برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در اربعین حسینی(ع)

ویژه‌برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در اربعین حسینی(ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی اظهار کرد: با توجه به برگزاری با شکوه عزاداری محبین اهل بیت(علیهم السلام) در تاسوعا و عاشورای حسینی و وجود هماهنگی و همدلی بین هیئت‌های عزاداری و مجموعه خادمین بارگاه کریمه اهل بیت(سلام الله علیها)، هم‌اکنون برنامه‌ریزی جهت استقبال و پذیرایی از عزاداران در حال انجام است. این آستان مقدس در دهه نخست محرم میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی بود که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمده بودند تا ضمن عرض ارادت به بانوی کرامت، این مصیبت بزرگ را به ایشان تسلیت بگویند.

وی افزود: آستان مقدس بر اساس سنت هر ساله، برنامه‌های زیادی را در این ایام برگزار کرد که از جمله مهم‌ترین آنها سخنرانی و مداحی هر شب و هر روز، قرائت زیارت ناحیه مقدسه به صورت روزانه و احیای شب عاشورا بود. در این میان اهمیت دادن آستان مقدس به ترویج فرهنگ اهتمام به قرآن و اهدای آن به روح امام حسین(علیه السلام) از دیگر برنامه‌های شاخص حرم مطهر بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) درباره برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر گفت: بر اساس سنت هر ساله صدها هیئت عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا، با حضور در خیابان‌های مختلف شهر و با سینه‌زنی و زنجیززنی به سمت حرم مطهر حرکت کردند تا این مصیبت عظمی را به کریمه اهل بیت(علیهاالسلام) تسلیت بگویند. همچنین در این دو روز ده‌ها هیئت عزاداری از ملیت‌های مختلف هند، کشمیر، افغانستان، طلاب المصطفی(ص) و...، با زبان‌ها و گویش‌های مختلف وارد حرم شده و به عزاداری در حرم بانوی کرامت پرداختند.

وی با اشاره به حضور شخصیت‌های دینی، مذهبی و کشوری در این آیین عزاداری گفت: در این ایام، شخصیت‌های مختلف کشوری بر اساس رسم دیرینه‌ای که وجود دارد، به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) مشرف و به عزاداری می‌پردازند. این عزاداری به گروه و حزب خاصی اختصاص ندارد و طبیعی است که افراد با گرایش‌های مختلف در آیین سوگواری اباعبد الله الحسین(علیه السلام) وارد حرم مطهر شده و مراسم دینی و مذهبی وعزاداری خود را انجام می‌دهند و آستان مقدس هم بر حسب وظیفه ذاتی از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با اشاره به این که عزاداری سید الشهداء(ع) عمومی است، به تلاش‌های آستان مقدس قم نسبت به برگزاری هرچه با شکوه‌تر عزاداری امام حسین(علیه السلام) و مبرا بودن این مراسم بزرگ دینی از هر گونه آسیب اشاره کرد و گفت: در طی سال، از محرم سال گذشته تا محرم امسال، جلسات منظمی با حضور رؤسای هیئات مذهبی برگزار شد و در این نشست‌ها، سبک درست عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و آسیب‌های موجود در این عرصه تبیین شد و هیئات نیز همکاری خوبی با حرم مطهر داشتند.

وی در پایان تأکید کرد: خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در روزهای باقیمانده از محرم و صفر، میزبان عزاداران و هیئات مذهبی هستند تا ویژه برنامه‌های اربعین حسینی و سالروز رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله) و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) هرچه با شکوه‌تر برگزار شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما