تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۱۷۱۸

انتقاد از آسیب شناسی بی موقع از مداحی

انتقاد از آسیب شناسی بی موقع از مداحی
منصور ارضی روز دوشنبه پس از رونمایی از ۲۱ کتاب آموزشی تخصصی در حوزه مداحی در جمع مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: چرا برخی افراد فقط در ۱۰ روز اول محرم به آسیب شناسی مداحی می پردازند و پس از این مدت، کاری به آن ندارند؟ در حالی که ما یک عمر با این مسائل کار داریم.

وی پرداختن به مسائل مداحی را به کاشتن بذری تشبیه کرد که در مدت طولانی نتیجه بخش خواهد بود.

ارضی اضافه کرد: اول باید محتوا را تکمیل کنیم و بعد هنگام درو کردن محصول به بررسی آفات آن بپردازیم.

این پیشکسوت مداحی در ادامه، در زمینه برخی از کتاب های منتشر شده مانند احکام مداحی به بیان مطالبی پرداخت و گفت: در زمینه مقتل شناسی توجه کمتری شده است.

این ستایشگر اهل بیت(ع)، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مداحی و عزاداری اظهار داشت: دغدغه رهبر معظم انقلاب مربوط به آموزش و پژوهش برای مداحی است.

وی از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حوزه علمیه قم به عنوان مراکزی یاد کرد که پژوهش های انجام شده در حوزه مداحی زیر نظر آنها صورت گرفته و خواستار همکاری سایر نهادهای پژوهشی برای تکمیل مباحث معرفتی در این زمینه شد.

ارضی همچنین گفت: ما باید برای مداحی کرسی داشته باشیم و با توجه به این که فضای آموزشی مناسب و بودجه کافی نداریم، از همه کسانی که در این زمینه دغدغه دارند، تقاضا می کنیم تا در هر زمینه ای که به رشد و ترویج کتاب های معرفتی در زمینه مداحی می انجامد، کمک کنند.

در این مراسم که به همت موسسه فرهنگی و هنری قدیم الاحسان در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، از ۲۱ کتاب با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پژوهشگران مذهبی و آیینی رونمایی شد.

کتاب های رونمایی شده در زمینه اصول عقاید، تاریخ تحلیلی اهل بیت، ادبیات عرب، احکام مداحی، فرهنگ سازی دینی و رسالت ستایش گری، آشنایی با ادیان و مذاهب، تاریخ عزاداری، ولایت فقیه، تاریخ شیعه، سیره و سنت، انقلاب اسلامی و مقتل شناسی است.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما