تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۲۰۲۹

قیام عاشورا دانشگاهی بزرگ برای آزمودن انسان‌ها است

قیام عاشورا دانشگاهی بزرگ برای آزمودن انسان‌ها است
به گزارش روابط عمومی اداره‌‌ کل تبلیغات اسلامی قزوین حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفتگویی بیان کرد: حادثه عاشورا به‌عنوان یک نهضت تاریخی که بشر تا ابدیت از آن به‌عنوان یک الگوی ماندگار یاد می‌کند، از مستثنی های تاریخ است.

وی بیان کرد: در طول تاریخ،حوادث زیادی رخ داده که فقط محدود به کتب تاریخی شده‎اند اما حادثه عظیم عاشورا به‌عنوان یک فرهنگ و مکتبی بزرگ از مکاتب آسمانی مطرح است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و عملیات روانی به باورهای ما حمله می‌کند ادامه داد: پیام کربلا این است که امام حسین(ع) می‌خواهد یک نظام ولایی را در مقابل یک نظام غیر ولایی تعریف کند و امر به معروف و نهی از منکر و اصلاحات از مهمترین استراتژی‌های ایشان است.

وی قیام عاشورا را دانشگاهی بزرگ برای آزمودن انسان‌ها دانست و افزود: زمانی که انسانها به وسیله بلا آزموده می‌شوند، تعداد افراد دین دار کم شده و ریزش انجام می‌شود، عاشورا افراد زیادی را آزمود و فقط تعداد اندکی از این امتحان پیروز بیرون آمدند.

نعمت الهی اظهار داشت: محرم و عاشورا بهانه‌ای است تا ابعاد این قیام را برای نسل جوان بازگو کنیم و در این میان روحانیت نقش ویژه‌ای دارد تا از این فرصت طلایی جهت بالا بردن سطح اطلاعات جامعه به‌ویژه نسل جوان به‌عنوان الگو استفاده کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: دراین ایام که احساسات نسل جوان به جوشش در می‌آید باید به جنبه‌های معرفت شناختی سیدالشهداء(ع) و یارانش پرداخت و اینکه ایشان چگونه در جدال عقل با عشق، اثبات کرد که می‌توان این دو را با هم تجمیع کرد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما