تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۲۰۴۳

برنامه پرده عشاق با حضور مداحان در فرهنگسرای گلستان برگزار شد

برنامه پرده عشاق با حضور مداحان در فرهنگسرای گلستان برگزار شد
مجتبی صالحی، رئیس فرهنگسرای گلستان گفت: این مراسم که ششمین ویژه برنامه پرده عشاق است، از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق چندگانه تهران برگزار می‌شود، با تجلیل از سال‌ها خادمی حاج مجید چمنی، رئیس هیئت «حسین جان» با حضور جمعی از هنرمندان عاشورایی، پژوهشگران و پیرغلامان حسینی و مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد.
وی افزود: معرفی و تکریم مفاخر حسینی، گسترش فضایل اخلاقی با تمرکز بر اخلاق عمومی، ایجاد بستر مناسب جهت بالا بردن معرفت عاشورایی، ایجاد فضا و شور مذهبی، ارتقای هویت محلی و مذهبی شهروندان و تقویت همبستگی از جمله اهداف این ویژه برنامه است.

صالحی درباره برگزاری دوره قبل این برنامه گفت: در دوره قبل برنامه «پرده عشاق»، تجلیل از حاجیه زهرا نگهداری، همسر و مادر شهید و مادر حاج محمود کریمی در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد که بسیار بار معنوی داشت.

رئیس فرهنگسرای گلستان به سبک زندگی حاج مجید چمنی اشاره کرد و افزود: حاج مجید چمنی خانواده و زندگی‌اش را وقف امام حسین(ع) کرد و سالیان سال پرچمدار هیئتی به نام «حسین جان» بود که در نوروز سال ۹۳ به همراه همسر و نوعروسش در آتش سوزی به دیدار مولایشان شتافتند.

وی ادامه داد: انتخاب ایشان با توجه به سابقه او در برپایی هیئت و مداحی در منطقه ۸ تهران ما را بر آ ن داشت تا او را به عنوان پیر غلام اهل بیت(ع) انتخاب کنیم.

صالحی در پایان به تاریخچه تاسیس هیئت «یا حسین» اشاره و بیان کرد: هیئت «یا حسین» از سال ۱۳۴۴ به وسیله مرحوم حاج محمد علی چمنی که از ذاکران و پیش‌کسوتان عرصه مداحی و استاد حاج منصور ارضی بود تاسیس شد و پس از مرگ او، حاج مجید چمنی راه او را ادامه داد.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در این مراسم با قدردانی از برگزاری مراسمی برای تجلیل از پیرغلامان و مفاخر حسینی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به بیان ذکر مصیبتی از حضرت رقیه(س) و امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان پرداخت. در پایان مراسم از خانواده حاج مجید چمنی با اهدای نشان پرده عشاق تجلیل صورت گرفت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما