تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۲۳۷۷

ارسال بیش از ۵ هزار اثر به سوگواره «سرخ، سیاه، به رنگ عشق»

ارسال بیش از ۵ هزار اثر به سوگواره «سرخ، سیاه، به رنگ عشق»
مسعود زنده‌روح، دبیر سوگواره «سرخ، سیاه، به رنگ عشق» با بیان مطلب فوق گفت: از زمان اعلام و انتشار فراخوان (۱۰ آبان ماه) تا روز گذشته ۲۳ آذرماه در سه بخش عکس، پوستر و تصویرسازی ۵ هزار و ۹۴۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از راه‌اندازی این سوگواره همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر تصریح کرد: بیشترین استقبال برای شرکت در این سوگواره در بخش عکس بوده که در این بخش ۴ هزار و ۸۷۲ اثر، در بخش پوستر ۶۶۴ اثر و در بخش تصویرسازی ۴۰۹ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

به گفته زنده روح، انتخاب و داوری آثار در بخش تصویرگری سه شنبه ۲۵ آذرماه و در بخش پوستر و عکس چهارشنبه ۲۶ آذرماه انجام می گیرد.

۱۶ دی ماه زمان اعلام نفرات برتر سوگواره

دبیر سوگواره تصریح کرد: پس از داوری آثار، ۱۲۰ اثر انتخابی هیئت داوران در قالب نمایشگاهی در رواق هنری برج میلاد تهران از تاریخ ۶ تا ۱۶ دی ماه در معرض دید عموم علاقه مندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این سوگواره ۱۶ دی‌ماه با معرفی آثار و نفرات برتر در سه بخش عکاسی، تصویرگری و پوستر در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، هدف از این سوگواره ثبت جلوه‌های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آیین‫‌های ایام محرم و صفر و نمایش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و اهمیت این ماه در فرهنگ غنی شیعه در اقصی نقاط ایران است.

برگزاری نمایشگاه از این آئین پرشکوه و دستیابی به آثار ارزشمند هنرمندان تجسمی از دیگر اهداف برگزار کنند است.

جوایز نخستین سوگواره «سرخ، سیاه، به رنگ عشق» در سه بخش عکاسی، پوستر وتصویر سازی شامل نفر اول: دیپلم افتخار و تندیس سوگواره و مبلغ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیو ریال جایزه نقدی است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما