تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
۰
کد مطلب : ۲۲۵۴۵

شرکت ۲۲۶ نفر در سومین دوره انتخابات کانون مداحان گیلان

شرکت ۲۲۶ نفر در سومین دوره انتخابات کانون مداحان گیلان
حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۷دی برگزار شد، جامعه مداحان را تاثیرگذار در نشر فرهنگ عاشورایی برشمرد و افزود: در انعکاس فرهنگ عاشورایی علاوه بر نویسندگان و تاریخ نویسان، قشر مداحان و شاعران آئینی نیز نقش بسزایی را ایفا کرده‌ اند.

وی با بیان اینکه مداحی شغل نیست بلکه هنری است که با اعتقاد و باورهای معنوی مرتبط است، افزود: محبت ایرانیان به اهل بیت(ع) از طریق شعر و شاعری و مدیحه سرایی نمایان می‌شد، بعد از انقلاب اسلامی با هدف جلوگیری و پیشگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی مداحی رونق بسیاری داشته و در این راستا تبلیغات اسلامی جهت ساماندهی مداحان، نظارت و حمایت از این قشر کانون مداحان را تاسیس و با راه اندازی انتخابات در شناسایی قشر مداحان تلاش می‌کند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به اینکه دشمنان سعی در متلاشی کردن و تخریب ارزش‌های دینی دارند، تصریح کرد: امروزه در شرایط خاصی که کشور قرار دارد، مداحان بیش از پیش در گسترش ارزش‌های دینی و زندگی ائمه اطهار نقش موثری ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سومین دوره انتخابات کانون مداحان استان همزمان با سراسر کشور ۱۲ دی ماه در گیلان برگزار می شود، بیان کرد: ۲۲۶ نفر از مداحان در سومین دوره انتخابات کانون مداحان ثبت نام کردند که ۱۱۸ نفر به ‌عنوان نامزد نهایی انتخاب می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شناسایی هزار و ۹۳۲ مداح در استان گفت: این مداحان در بانک اطلاعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان دارای شناسنامه هستند و از این تعداد ۲۶۶ نفر برای انتخابات صلاحیت دارند، در مجموع ۱۱۸ نفر در سومین دوره انتخاب می‌شوند که ۸۴ نفر عضو اصلی و ۳۴ نفر علی البدل هستند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در تمامی شهرستان های استان گفت: در شهرستان هایی که ۳۰ تا ۲۰۰ مداح دارند، ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل انتخاب و در شهرستان هایی که ۲۰۰ تا ۴۰۰ مداح دارند ۷ نفر عضو اصلی و ۳ نفر علی البدل انتخاب می شود.

حجت الاسلام یاری با بیان اینکه در سومین دوره انتخابات کانون مداحان استان ۸ مداح خانم شرکت دارند، گفت: این ۸ نفر در مرکز استان به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان انسجام در جامعه مداحان را از اهداف برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان استان بیان کرد و گفت: انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۲ دیماه در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.

وی در پایان ۱۷دی تا ۲۴ دی ماه جاری را مدت رسیدگی به شکایت و ۲۰ دی تا ۱۱ بهمن ماه را اعلام نتایج نهایی از سوی استان و ۱۳ تا ۳۰ بهمن را تایید نهایی انتخابات کانون مداحان و شاعران آئینی از سوی مرکز عنوان کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما