تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۲۵۹۴

اخلاص، مهم ترین پشتوانه برای اثرگزاری کار مداحان اهل بیت است

اخلاص، مهم ترین پشتوانه برای اثرگزاری کار مداحان اهل بیت است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران  تاکید کرد: اخلاص، پشتوانه اثرگزاری کار مداحان اهل بیت است.

نیک نژاد با استناد به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمود: «مداحی، معرفت‌افزائی است. پراکندن معرفت و حکمت و امید و عقیده‌ راسخ است. جوشاندن چشمه‌های عواطف در دلها با استفاده‌ از هنر شعر، هنر آواز، هنر اجراست»، تصریح کرد: مداح اهل بیت، باید دارای ویژگی هایی باشد که شایسته این جایگاه و منصب است تا بتواند رسالت و نقش خطیر خود را در جامعه ولایی ایفا کند.

وی در همین راستا اظهار داشت: مداح اهل بیت نخست باید به اهمیت منصب مداحی آگاهی و باور داشته باشد و بداند اگر می خواهد مشمول دعای ائمه اطهار (ع) باشند، باید شایستگی فکری، سیاسی، اخلاقی را در ظاهر و باطن خویش فراهم سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به این واقعیت که مداحی،عبادت و عملی مقدس است، اذعان کرد: اخلاص و آمادگی روحی باید حرف اول را بزند. مداحان اهل بیت از گذشته تاکنون به ایمان و سوز و عشق و اخلاص مشهور بوده اند و همین ویژگی ها، پشتوانه اثرگذاری کار آنان بوده و خواهد بود.

این مسئول فرهنگی با یادآوری سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) و علمای دین به‌ویژه تأکید و سفارش امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بر مطلوب بودن مداحی و عزاداری به شیوه سنتی، گفت: مداحی که ولای اهل بیت (ع) را در سینه دارد، در حفظ حرمت آنان می کوشد.

حجت‌الاسلام نیک نژاد، با اشاره به برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان خاطر نشان کرد: کانون مداحان و شعرای آئینی متشکل از مداحان و شعرای منتخب و شاخص، تشکلی مردمی تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی است که بر اساس اهداف و مدموریت های مندرج در اساسنامه این کانون، فعالیت می‌کند.

وی درباره اهداف برگزاری انتخابات کانون مداحان نیز چنین گفت: ساماندهی مداحان و شعرای آئینی،‌تعیین ضوابط و چارچوب های مداحی و شاعری، نظارت بر عملکرد تخصصی و شأنی مداحان و شعرای آئینی، آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی و شعر از حیث محتوا،‌ لحن و شعر، هدایت فعالیت های تبلیغی مداحان در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی از جمله محورهایی است که در این انتخابات مد نظر است.

لازم به ذکر است اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران،‌ صلاحیت ۳۵۰ کاندیدای مداح و شاعر آئینی در استان تهران جهت عضویت درکانون مداحان را تایید کرده است.

شایان ذکر است سومین دوره انتخابات کانون مداحان به طور همزمان در سراسر کشور و هم چنین در ادارات تابعه تبلیغات اسلامی استان تهران، ساعت ۸ صبح جمعه ۱۲ دی ماه جاری آغاز و تا ۱۲:۳۰ ادامه خواهد داشت.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما