تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۲۵۹۹

تدابیر امنیتی ویژه در سامرا در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)

تدابیر امنیتی ویژه در سامرا در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)
به گزارش شبکه السومریه، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: فرماندهی عملیات سامرا مقررات منع آمد و شد در این منطقه برای حفظ امنیت مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اعمال کرده است.

این درحالی است که منابع عراقی از حرکت صدها هزار نفر از زائران از همه استان های عراق به سوی سامرا برای گرامیداشت مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که در واقع به چالش کشیدن تروریسم است، خبر دادند.

این منابع بیان کردند: به همین مناسبت نیروهای امنیتی و مردمی تدابیر امنیتی ویژه ای در سامرا به اجرا درآورده اند.

سرتیپ جبار عبد عون رئیس پلیس سامرا گفت: طرح امنیتی که تدارک دیده شده است با حضور فرماندهی عملیات سامرا و تیپ های ۱۷ و۱۹ و نیروهای مردمی و نیروهای پلیس سامرا، الاسحاقی، بلد و الدجیل اجرا می شود.

وی افزود: استان های مرکزی و جنوبی اقدام به اعزام نیروهای نظامی به این خطه برای حمایت آن کرده اند. بیش از ۲۵۰ هیئت حسینی(ع) تاکنون اقدام به ارائه خدمات به زائران کرده‌اند.

عمار المرشدی مسئول رسانه‌ای تولیت پاک حرمین عسکریین(ع) اعلام کرد: تولیت حرمین عسکریین(ع) همه توان خود را برای ارائه خدمات به زائران مرقد امام حسن عسکری(ع) در مراسم سالروز این امام بزرگوار به کار گرفته است.

وی افزود: تولیت حرمین عسکریین(ع) بر روند حضور هیئت‌های حسینی که اقدام به دادن آب و غذا به زائران می‌کنند، نظارت دارد. تولیت امام حسین(ع)، العباسیه و کاظمیه اقدام به ارسال بیش از ۴۰ وسیله نقلیه برای اعزام زائران از سامرا و از مرقد امام حسن عسکری(ع) کرده اند.

وی احتمال داد که تعداد زائران مرقد امام حسن عسکری(ع) به حدود یک میلیون نفر برسد.

المرشدی تاکید کرد: آزادی برخی مناطق نزدیک به سامرا از سوی نیروهای امنیتی و مردمی نقش بسزایی در افزایش تعداد زائران داشته است. جاده منتهی به سامرا برای اولین بار پس از پنج سال گذشته شاهد حضور تعداد زیادی از زائرانی است که با پای پیاده در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) شرکت کرده‌اند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما