تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۲۶۲۶

انتخابات هیات‌های مذهبی گلستان برگزار شد

انتخابات هیات‌های مذهبی گلستان برگزار شد
حجت الاسلام جواد نجفی با بیان این که ۲۴۵۰ مداح در استان فعالیت می کند، گفت: از سراسر استان ۱۷۴ نفر داوطلب عضویت در کانون مداحان شدند که از بین آن ها ۷۷ نفر عضو اصلی و ۳۳ نفر عضو علی البدل انتخاب شدند.

وی با بیان این که این انتخابات همزمان با گرگان در شهرستان های دیگر استان هم برگزار شد، گفت: در گرگان به ترتیب محمد حسین کبیر، رقیه سادات پناهی، حمیدرضا گالشی، عبدالرحیم پناهی، حسن احمدی، محمد حسین جنتی عطایی، محمد صاحب فیضی، نورعلی رضایی و نورعلی رضایی به عنوان اعضای اصلی و مریم اسدی، علیرضا احمدی، عبدالحمید حقیقت نیا، سودابه سادات حقیقی به عنوان عضو علی البدل از بین ۱۹ کاندیدا انتخاب شدند.

وی افزود: شرایطی مانند این که حتما باید مداح یا شاعر آئینی باشند، سن و مدرک تحصیلی برای ثبت نام ملاک بود.

حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: تا کنون دو دوره چهار ساله را برگزار کردیم و گلستان در کشور به موقعیت خوبی رسیده است.

وی اظهار کرد: دوره های آموزشی و همایش های خوبی برای مداحان برگزار شده است.

وی بیان کرد: در سازمان دو تشکل مهم کانون مدحان و شورای هیئت مذهبی را داریم که کانون مداحان تلاش های خوبی برای آموزش و آسیب زدایی از فعالیت های فرهنگی به خصوص عزاداری ها انجام داده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: بسیاری از آسیب ها در جامعه بوده که با آموزش های ما از بین رفته یا به حداقل خود رسیده است.

وی اظهار کرد: گاهی اشعار به صفات جسمانی و ظاهری ائمه مربوط می شد، گاهی برخی مطالب بیان شده مستند نبود و از خواب و مکاشفات به دست می آمد که با تذکر علما و آموزش ها این موارد بر طرف شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان برگزاری مراسم های مذهبی خوب است که به سمت مداحانی بروند که هم اخلاق مداحی را رعایت می کنند و هم با ویژگی های یک مداح خوب آشنا هستند و از مطالبی استفاده می کنند که مورد تایید علما است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما