تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۲۶۳۰

سومین دوره انتخابات کانون مداحان شهرستان سیمرغ برگزار شد

سومین دوره انتخابات کانون مداحان شهرستان سیمرغ برگزار شد
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی در جمع مداحان حاضر در این دوره از انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) گفت: اگر انسانی شعر بگوید و از آن شعر خود بگرید و یا دیگران را به گریاند شرایط بهشت برآن واجب می‌شود. نظم در زندگی از اهمیت والایی برخوردار است و شما مداحان عزیز بایستی در وقت شناسی و نظم کاری پیشقدم باشید چرا که با دیر حاضر شدن در جلسات مذهبی جماعتی را در انتظار قرار می دهید و موجب دل آزردگی آنها می‌شوید.

رمضانی با اشاره به تصویب قوانین در دو مرجع قانون‌گذاری در کشور تصریح کرد: در جمهوری اسلامی دو مرجع قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم که قوانین تصویبی در مجلس پس از تصویب به شورای نگهبان می‌رود و بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته، رد یا تصویب می‌شود، اما در شورای عالی انقلاب فرهنگی وقتی قوانین تصویب می‌شود مستقیما جهت اجرایی شدن به نهادها و ارگان‌های ذ‌ی‌ربط ابلاغ می‌شود تا به مرحله اجرا درآید.

سرپرست اداره تبللیغات اسلامی گفت: سرو سامان دادن به وضعیت مداحی در کشور که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود؛ پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی مستقیما به سازمان تبلیغات اسلامی جهت اجرایی شدن ابلاغ شد و هم‌اکنون در برخی از نقاط کشور شاهد برپایی چهارمین مرحله انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی هستیم و در این شهرستان سومین دوره این انتخابات در حال برگزاری است.

وی در پایان با ارائه این مطلب که ساماندهی مداحان کشور اهدافی نظیر تعیین ضوابط، چارچوب مداحی و شأنیت مداحان را به همرا داشت اظهار کرد: پس از تشکیل کانون مداحان و شعرای آئینی در کشور این کانون به تعیین وظایف مداخان، تغذیه فکری، اجرای طرح های آموزشی با هدف رشد، پرورش و پیشرفت مداخی و تعیین متولی خاص امور مداحان حهت ارتباط با ارگان ها و نهادها و آسیب شناسی، آسیب زدایی مداحی از حیث محتوی، الحان، اشعار و نظارت بر مداحی و هدایت فعالیت های تبلیغی در جهت نیل به اهداف انقلاب پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی، امام جمعه شهرستان سیمرغ نیز با اشاره به این مطلب که شعرای آئینی می بایستی اشعاری را خلق کنند که این اشعار تا نسل های متمادی ماندگار و مورد استفاده قرار گیرد، گفت: وقتی ما گذری بر تاریخچه سرودن اشعار از زمان پیامبر اعظم (ص) تاکنون داشته باشیم می بینیم که اشعاری ماندگار شدند که تاکنون از آن بهره مند می شویم و مختص به زمان خاص نبوده است و در دل تاریخ دفن نشده است. هم اکنون زمان، زمانی است که انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است و ارتباط با ولایت فقیه از مهم‌ترین موضوعات در اشعار آئینی است که بایستی در حفظ ان کوشا و از اخلاص در مدحی به‌دور نباشیم و اخلاص را پیشه خود گردانیم.

در ادامه این مراسم پس از برگزاری انتخابات با حضور ۱۵ کاندیدای انتخاباتی محمد حسین‌پور با ۵۳ رای، سجاد محمدی با ۳۵ رای، محمود برار پور با ۳۳ رای، سکینه عباسی با ۳۰ رای ، علی اصغر اصغری با ۲۱ رای به عنوان اعضای اصلی و آقایان محمد شیدایی با ۱۹ رای، رحمت آقا محمد پور با ۱۸ رای به عنوان اعضای علی البدل کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستان سیمرغ انتخاب شدند.
از نکته مهم انتخابات این دوره این است که برای اولین بار یکی از بانوان مداح این شهرستان به عضویت کانون مداحان انتخاب شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما