تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
۰
کد مطلب : ۲۲۶۸۰

چگونه می‌توان پزشک عتبات عالیات، عمره مفرده و حج تمتع شد؟

چگونه می‌توان پزشک عتبات عالیات، عمره مفرده و حج تمتع شد؟
سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، به تشریح نحوه عضویت پزشکان در این مرکز و اعزام به عتبات عالیات، عمره و حج تمتع پرداخت و عنوان کرد: پزشکان عمومی در مرحله اول باید به سایت مرکز پزشکی حج و زیارت به آدرس hmciran.net قسمت ثبت‌نام گروه پزشکی http://۸۹.۲۳۵.۶۵.۱۲/Registration.aspx مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: طبق روال از این پزشکان برای انجام مصاحبه دعوت به عمل می‌آید. البته پزشکانی که قبلاً در عتبات عالیات و عمره مفرده به عنوان پزشک اعزام شده و عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند در اولویت اعزام به حج تمتع قرار می‌گیرند.

مرعشی در خصوص اعزام متخصصان به حج تمتع نیز عنوان کرد: در خصوص اعزام متخصصان از روش دیگری استفاده می‌شود یعنی به هر دانشگاه سهمیه خاصی اختصاص داده شده از آنها می‌خواهیم متخصصان رشته‌های مختلف خود را معرفی کنند. پس از معرفی مصاحبه‌هایی از آنها گرفته می‌شود و در صورت کسب شرایط از آنها به عنوان متخصص در حج تمتع استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: البته متخصصان نیز می‌توانند از طریق سایت درخواست خود را ارائه کنند، اما تعداد متقاضیان اعزام نسبت به افراد اعزامی بسیار زیاد است کل تعداد پزشکانی که به حج تمتع اعزام می‌شوند ۴۰ نفر و پزشکان عمومی ما حدود ۳۰۰ نفر هستند و این در حالی است که حدود هشت هزار نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خاطر نشان کرد: در صورتی که پزشکی متقاضی اعزام به عتبات عالیات باشد و در آنجا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند، به عمره اعزام می‌شوند و در صورت داشتن عملکرد عالی در عمره اولویت اعزام به حج تمتع را کسب می‌کنند.

وی به پزشکان متقاضی توصیه کرد که هنگام ثبت‌نام درخواست خود را برای اعزام به عتبات عالیات اعلام کنند که این مسئله امکان بهتری برای آنها فراهم خواهد کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما